Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är sele ett bra val?

• oscar

Medlem
    10 juli, 2009 vid 07:04

Absolut!!

• dberg

Medlem
    10 juli, 2009 vid 08:13

Det tar några timmar av frustration innan man fattat hur det funkat med att komma i och ur tamparna och undvika att åka med seglet. Men helt klart värt det! Köp fortast möjligt och börja genast träna!

• perkele

Medlem
    10 juli, 2009 vid 09:17

Lika viktigt som en sadel på en cykel.
    Så köp vännen, köp.

• el-maco

Medlem
    10 juli, 2009 vid 10:49

Lätt, för att kunna utnyttja vinden och brädan till fullo måste du ha en sele. KÖP!

• svennebanan

Medlem
    10 juli, 2009 vid 17:21
    JonusBonus;558291 wrote:
    Hej! Jag ska till varberg till apelviken i nästa vecka och jag undrar om det är värt att köpa en sele om man har ett 4.5 segel och en JP funster bräda.

Jag körde utan sele i 10 år för att jag inte visste bättre. Iofs räddade det mig under de åren från det allvarliga surfberoende jag hamnat i nu. Glöm inte att köpa tamparna bara;).

• jonusbonus

Medlem
    11 juli, 2009 vid 22:55

Är det någon skillnad på olika selar eller ska man ta den som är bekvämast som sitter bäst?

• charlieb

Medlem
    12 juli, 2009 vid 06:20

Köp den bekvämaste midjeselen du hittar.

C

• surfslusken

Medlem
    12 juli, 2009 vid 06:45
    JonusBonus;558711 wrote:
    Är det någon skillnad på olika selar eller ska man ta den som är bekvämast som sitter bäst?

Finns en viktigt skillnad på selar, som de mesta andra. Dom kommer i 2 varianter, snygga o fula. Se till att du får tag i en blå så vet du iaf att du inhandlat en snygg sele. Hur den sitter e inte alls lika väsentligt.
    Dvs om man nu verkligen måste ha en? Behöver man vila händerna på väg ut i vågorna kanske man skulle köra ett par extra pass för underarmarna på gymmet i stället. Eller alternera snaz ryckandet mellan höger/vänster så får man bra tryck i båda?
    Eller varför inte göra som nämdes tidigare, skit i o köra me sele så slipper du fastna i beroendet!

• andersbq

Medlem
    12 juli, 2009 vid 07:28

Här är några trådar om när Spray köpte sele – naken!
    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48882″]Vilken sele och vilken krok ska man välja? – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

[ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=49164″]Hur ska hängselen sitta, fick min på posten idag. – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

• jonusbonus

Medlem
    12 juli, 2009 vid 17:44

Tack för hjälpen åker direkt och köper en sele 🙂

• jonusbonus

Medlem
    13 juli, 2009 vid 20:34

Sagt och gjort. Nu har jag köpt en midjesele! 🙂

• crash151

Medlem
    13 juli, 2009 vid 22:52

Hehe…
    Läste trådarna.
    Jävla tjatande om att mäta sig naken. Fick nästan känslan att det var ett normalt inslag i sprays vardag…
    Man måste ju inte va naken bara för att ta midja måttet, brukar räcka med att ta av sig tröjan.
    Good on yha Spray.
    Hoppas du fixa en färgglad sele Spray och kom ut på vattnet någon gång.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är sele ett bra val?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.