Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › Är Sveriges största våg 1 meter?
-
Är Sveriges största våg 1 meter?
Publicerad av anonym-anvandare på 25 oktober, 2005 vid 13:18Tjena alla wintersurfers!
http://www.frankerhauser.com har ju kört tävlingen Sveriges största våg några veckor nu. Eftersom vi sett att det är många som säger att de sitter inne på fett material så undrar vi om den största vågen vi fått in hitills, knappt en meter, ska få vinna 10 000 spänn? Ut och filma idag (ska ju blåsa 20 m/s) och skicka in så ribban kan läggas där den ska ligga. Det kommer att läggas upp klipp i november så det blir lättare att följa tävlingen.
Kör hårt!fredde svarade 19 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Gislövshammar 10 – 11 September….
sorry att det blev två gånger uppe
-
ok först ut är jag då denna bilden är från Gislövshammar 10 – 11 September….
vågen är nästan 3.5 m som du kanske ser är den lika hög som masten på surfingbrädan och vad är det för mer FAKTA du vill ha?!?!?!………. så -
Det ser riktigt fett ut men… (ja nu kommer mennet) det är en filmtävling och det är en vågsurftävling. Kanske skulle köra en windsurftävling också… verkar finnas en del som sitter inne på material, eller? Har du det på film?
Kör hårt! -
Svar till:
Det ser riktigt fett ut men… (ja nu kommer mennet) det är en filmtävling och det är en vågsurftävling. Kanske skulle köra en windsurftävling också… verkar finnas en del som sitter inne på material, eller? Har du det på film?
Kör hårt![/ QUOTE ]
nä sorry har bara på bild..
men kan man köra med bodyboard lr
-
Det var många som filmade den dagen så det finns material. Rätt OK dag!!
-
Här har du en film som jag gjort från den helgen i Gislövshammar… Vågorna var masthöga, dvs ca 4m. Brytande.
Det blir knappt inte bättre i Sverige. Jo, ifall det hade blåst 20m/s istället för 12-14 förstås… =)
http://www.junkshop.nu/filmdownloads/surf/vind/hammaren_050910_lars_k.wmv -
mmm TACK ska fan ta hem skiten å de 10000 P ska jag ha men får man ha bodyboard å köra med lr ?
-
Jonas för fan, du kanske ska säga att den bilden är snodd från sydsvenskan?
-
Rocky point levererade iaf större än 1 meter idag, onsdag.
-
Svar till:
Jonas för fan, du kanske ska säga att den bilden är snodd från sydsvenskan?
[/ QUOTE ]
jajajaa… den bilden kommer som Clemens sa från sydsvenskan men va fan ja bor där nere å har andra bilder från den dagen….
men får man ha bodybord ?? med i filmen ?
-
Svar till:
du å jag i rtt röbhål
[/ QUOTE ]
mhmmmmmmmmmmmmm
-
haha bodyboard e faen de fulaste man kan göra. lär dig surfa istället. .
-
Svar till:
haha bodyboard e faen de fulaste man kan göra. lär dig surfa istället. .
[/ QUOTE ]
mm men om man inte har någon våg bräda då ?????
Logga in för att svara.