Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Är våtdräkterna sämre nu?
-
gh0st;479519 wrote:har en sådan där sko tork jag kör med på vintern. Hur skönt som helst med torra skor =)
men står det inte på anvisningarna på våtskor och dyl att man inte ska använda skotork och torkskåp utan bara låta dom torka ”naturligt”??? elr är det bara skit?
-
ett svagt luftflöde över skorna- hanskarna räcker för att torka dem.
Jag ställer min framför luft utblås på min avfuktaren i källaren- funkar kanon. Ett vanlig fläkt skulle funka.
Dagens dräktar är lightyears ahead av dem som jag surfade med 35 år sedan..mjuk-ingen sömmar som sticker ut- tät.
-
hm, om våtdräkten går sönder efter 6 månader så gå tillbaka till butiken.
Vi säljer Ascan och har haft 1 reklamation på ca 500 sålda dräkter så kan garantera att de håller. Självklart har alla alltid 1 års garanti och 14 dagars öppet köp så man kan prova även om man inte bor i stockholm eller katrineholm. Kolla in http://www.surfspot.seMvh
Mattias
-
@mania 479619 wrote:
men står det inte på anvisningarna på våtskor och dyl att man inte ska använda skotork och torkskåp utan bara låta dom torka ”naturligt”??? elr är det bara skit?
Använder torrdräkter professionelt på jobb och har gjort så i 16 år
fungerar utmärkt. Har själv aldrig sett någon sådan varning själv.Däremot skinnskor eller skinnhandskar blir garanterat fördärvade i en skotork.
-
patrikol;479629 wrote:Använder torrdräkter professionelt på jobb och har gjort så i 16 år
fungerar utmärkt. Har själv aldrig sett någon sådan varning själv.Däremot skinnskor eller skinnhandskar blir garanterat fördärvade i en skotork.
´
då blir’e så:wink:
Logga in för att svara.