Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Arbeta som Engelska-lärare och kita, är det soft?
-
Arbeta som Engelska-lärare och kita, är det soft?
Publicerad av lafleur på 11 februari, 2004 vid 15:20……
lafleur svarade 20 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
hade ju verkligen inte bangat de asså, får gjuta en figur av flickvännen å dra ner
men hur är säsonger där? eller man kan bara åka ner när som och börja? nåt å fundera på efter jul isåfall, åka lite nu i sverige på sommarn sen jobbar man rumpan av sig sen kan man dra -
Hej, Jag vill jobba som engelsk lärare i Hua Hin. Men senare. Jag är team rider nu och det kommer först.
Mypa
-
Ta med näsdroppar för den där fågelinfluensan verkar sådär….
-
Svar till:
Hej, Jag vill jobba som engelsk lärare i Hua Hin. Men senare. Jag är team rider nu och det kommer först.
Mypa
[/ QUOTE ]
Jag kom på en bra idé!
Fäst kite leechen i bikinin!
Garanterat populärt på stranden -
jag har för mig att jag har sett att mypa kör med baddräkt!
-
tråden har nu spårat ur…
http://www.cuttlebone.net
Där är ett ställe typ bara 2timmars resa på BKK..Pattaya är inte så rolig stad. Schysst dykning.. Tog två dykcert.. Men utelivet är sådär.. prostituets….
-
http://www.kiteboardingasia.com/
Här är en bättre länk… Ser bra ut. Eller vad tycker ni..
Självklart så kan man åka ner senare och börja arbeta. Det är inga problem. Det är nog lättare att jag kan fixa arbete åt er då, när man själv har skapat lite kontakter.
Hua Hin är annars som sagt ett grymt kiteställe, och ska kolla upp när jag landar i augusti om de söker lärare där också..
http://www.kiteboardingasia.com/destinations-thailand-hua-hin.php
Läs där, jag vill bara åka NU!!! 5km lång beach, lite folk, stadig vind..från nov til april.. -
Man kan tex arbeta tre dagar i veckan och tjäna 20000-25000bath/månad. Lägenhet i Bangkok kostar ca 7000bath med AC, (ACn är svindyr, ungefär hälften av hyran..) Skicket på lägenheterna är då “över medelklass”, svenska standard.. Läget är i hjärtat på Bangkok. Du tar dig till arbetet med Taxi, eller Skytrainet. Mat är jättebilligt!!!! Och utelivet är grymt!!
“Kostar nästan gratis” -
Bara att hänga på, jag har lagt undan lite pengar, så jag tänkte kanske kita i en månad innan jag börjar arbeta… Skulle vara gött. Då kunde man hyra en Bungalow för 30kr/natten. I en månad… I Hua Hin, vid beachen!
Pratade nyss med brorsan, han sa att det inte skulle vara några problem att skaffa arbete på Hua Hin…
-
gött. när skall du åka ner då ?
är det bestämt till 100% Eventuellt så åker vi till indien och vidare till thailand om det finns möjlighet till jobb där! -
jag anser att det är väldigt onödigt att jobba där.. man tjänar hela n0ll kronor.. man får iofs uppehälle och mat.. men varför inte jobba två v. extra i sverige och sen glida en månad där.. eller jobba tre v. extra och glid i två månader!
INGE JOBB! bara soft -
Jag det är till 100% att jag åker ner och det lutar åt Hua Hin i juli/augusti. Så det är bara att ni kommer och hälsar på och om ni vill stanna så ska jag göra allt för att fixa ett schysst lärarjobb åt er!
-
Du tjänar relativ bra, du får ungefär 5-8 gånger mer en en genomsnitts thailändare, så dåligt är det inte.
Du behöver bara arbeta tre dagar i veckan och då klarar du dig riktigt bra.Jag gör inte detta bara för kitesurfingen, jag läser civilingjör nu, mycket i skolan och vill helt enkelt ta studie uppehåll. Detta ser jag som schysst chans att lära mig ännu bättre engelska, och jag själv tycker det är urkul att undervisa..
Så varför inte ett år i Thailand med sol,bad och kitesurfing året om, istället för ett år i grå och trista Sverige på ett lager..
Logga in för att svara.