Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ARC peter lynn 1120 komplett 8500 kr nya

• kreitlersthlm

Medlem
    16 augusti, 2001 vid 19:23

vad blir det för en komplett 840?

• l-a-surf

Medlem
    17 augusti, 2001 vid 10:04

7500 kr komplett
    Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2001 vid 09:33

Vad har du for erfarenheter av ARC1120:an? Jag kitar varje dag har pa Oahu med en Cabrinha BT 9,4 men ska hem till Sverige och Gotland om en manad. Peter Lynn verkar gora valdigt bra kitar till ett valdigt bra pris. Desto mer jag laser om dem desto mer vill jag ha en, sa att saga. Enligt tabellerna verkar 1120:an vara ungefar som en Cabrinha 15 eller Naish 17. Kan det stamma? I sa fall ar det precis vad jag letar efter.

Tomas

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2001 vid 19:34

Hej!

En ARC1120 är klart mindre kraftfull än en Naish 17.5. Från det jag har sett av den behöver den lite mer vind än min WIPIKA AirBlast 11.8, och 11.8:an är i kraft jämförbar med Naish ARX 13.5/15.5.

Jag vill också passa på att vädja till alla som köper eller redan har en ARC att se till att ni har ett fungerande säkerhetssystem med leash. Jag kan inte nog understryka hur viktigt det här är för att vi alla ska få hålla på med den här sporten. Om jag får se en nybörjare på stranden utan leash en gång till vet jag inte vad jag tar mig till! Det kommer inte bli kul att vara ansvarig för att jag blir av med ett par fingrar eller så på grund av snålhet och lathet! ARCen levereras tyvärr från fabriken utan rimliga säkerhetssystem, och ofta med olika långa linor. Kräv ett fungerande säkerhetssytem när ni köper drake! Om någon har några frågor om leash på ARC får ni gärna fråga [email=” [email]info@kiteboard.nu[/email]”]mig[/email]. Jag hjälper gärna till gratis, och kan också sälja en ARC med fungerande säkerhetssystem.

MVH Björn Smedman

JUMP Kiteboarding
    http://kiteboard.nu
    [email=” [email]info@kiteboard.nu”]info@kiteboard.nu[/email][/email]

• l-a-surf

Medlem
    2 september, 2001 vid 18:50

Hej jämför man med guns kite som är en kopia på windtools.
    så funkar arc 1120 tidigare än guns 9.0 vid ca 5-6 s/m
    Arc är mycket lättare att hantera plus att den håller bättre.
    Har ej testat cabrinha eller naish tror dom är lättare att vatten starta
    till nästa säsong kommer en ny arc 14,2 vilken jag tror blir kanon i sverige
    Anders

• highstore

Medlem
    5 september, 2001 vid 02:44

Japp!!! Det är viktigt att använda leash, lättare ochså då man kan släppa kiten
    vid tex överriggning vila och sedan köra igen utan och behöva simma och hämta den. En annan viktig sak är att inte ta i linorna vid omstart av kiten utan endast i tampen, om det behövs.
    Vill man få kortare fingrar är det dock ett väldigt effektivt sätt :).
    mvh Danne

• l-a-surf

Medlem
    13 september, 2001 vid 19:24

Håller bra gör dom också….

• joce

Medlem
    13 september, 2001 vid 19:32

Vad har hänt med siten? Den har varit onåbar ett bra tag nu

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2001 vid 06:41

Hej det är problem med domänen dom håller på att försöka lösa det jag tycker
    själv det tar lång tid.
    Anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ARC peter lynn 1120 komplett 8500 kr nya

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.