Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing [arcusers] Performance Report, Venom vs. "Bow" (hybrid flat-bridled inflatable)

• [arcusers] Performance Report, Venom vs. "Bow" (hybrid flat-bridled inflatable)

Publicerad av mrmille på 27 mars, 2006 vid 22:23

Inte för att jag förväntar mig någon överskridande objektivitet i svaren. Men ni som kör venoms där ute kan ju ta och ögna igenom följande post från arcusers.

After fairly extensive testing of a 2006 Globe ”Sonic” (which is supposedly one of the best of the ”new breed”) against a 2005 Venom- 1, I’m sticking with Peter Lynn, & have ordered a V-2 to replace my V- 1. Here’s why:

TwinSkin still has these advantages:
    1) Jump float*
    2) Jump landing softness*
    3) Much smoother power in gusty winds.
    4) Better light wind pointing (which is when it matters most)
    5) Much easier & safer self-landing
    6) Much easier & safer self-launch from the beach
    7) Auto-Pilot/Auto Zenith (Sonic has auto-CRASH, like all LEIs)
    8) Lighter & MUCH smaller to transport ready-to-ride (with struts
    inflated) especially including the pump**
    9) Overall personal & public safety*
    10) Better longevity
    11) Easier to modify (to newer model’s performance)
    11) No pumping, pumping, pumping, pumping, or pumping, etc. etc. …

Shared Qualities:
    1) Wind range* (V-2 may be better, but Sonic 11 low & high end seem very similar to V1-13)**
    2) Jump Height

*All contrary to the hype.

**With a 2005 Venom I can actually get MORE wind range from a ”bag- full” of gear, since I can fit both my boards. With the Sonic struts inflated (& I sure wouldn’t want to have to pump them all up every
    time) only one board will fit, even in my giant bag.

Hybrid Advantages:
    1) Faster turning*** (V2 should be similar) except when underpowered (which is when it matters most!)
    2) Even better depower when flying low through the window***
    3) Even better upwind, but only in the upper 3/4 of the wind range (when it doesn’t matter much)
    4) Even easier water (or land) relaunch, although it’s VERY much more likely to be required (MUCH more likely to crash than a Venom)

***Both nice for quick board turns, & could be nice for certain styles of wave riding (which I don’t do). Strangely, the extra depower feeling doesn’t seem to apply to top end wind handling.

roland svarade 18 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • ollefax

Medlem
    28 mars, 2006 vid 19:54

Jag körde om en sprillans porsche cayenne med rofors 900 i danmark…

• nn4an_mike

Medlem
    29 mars, 2006 vid 13:28

Jag gick förbi en ferrari häromdan, till fots

• roland

Medlem
    29 mars, 2006 vid 14:14
    NN4AN_Mike wrote:
    Jag gick förbi en ferrari häromdan, till fots

Jag hadde en buggy den hadde boxermotor

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing [arcusers] Performance Report, Venom vs. "Bow" (hybrid flat-bridled inflatable)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.