Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › ÅrePics, nu även med lite bilder från Eventet v9
-
ÅrePics, nu även med lite bilder från Eventet v9
anonym-anvandare svarade 19 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 38 Svar
-
Svar till:
åre ser för ejvla sunkigt ut måste jag säga, är inte sälen o hundfjället bättre?
[/ QUOTE ]
Jag körde några gånger i Sälen förra året men det var alltid hård tråkig snö då jag var där. Kanske temperaturväxlingar som inte är så bra i Sälen.
Kul om Sverige får ett ställe som fungerar och Åre är ju fint och publikt.
nic
-
Vet inte riktigt hur du kunde se det på bilderna Rambo men visst börjar snön här kring Åre bli lite sunkig nu, fast slasksnön är ju å andra sidan inte helt fel att åka i!! Nog den bästa efter rent och fräscht puder. Frågeställningen du tog upp känns ju lite som avklarad redan men för di som är skåning så får vi väl dra den nötta devisen ännu en gång ”Öva i Sälen Åk i Åre”
Nic det vore ju skoj om vi kunde få igång lite ruljans vad det gäller snowkitingen även här i Svedala. Kanske dags att seriöst ta tag i och ordna ett mer genomarbetat event här uppe till nästa vinter??Imorgon blir det nog ytterligare en tur till Snashögarna då snön fortfarande bjuder in och härskar miljön på våra sluttningar
/ TOBAS
-
Ja, det vore roligt med en liten happening
Vi får höras till nästa säsong.nic
-
tja tobas! blir det kiting på snasarna då eller? hoppas ni får världens bästa tur! längtar efter vind här, än haver jag förtröstan…
-
Var uppe med Jonas och några andra till Snasarna idag. Vi skulle in mellan Tvärklumparna och Snasarna men jag försökte börja kita redan bland fjällbjörken på vägen upp. Vinden var kaotisk och kom från alla håll försökte länge och väl men de som gick försvann och till slut fick jag ge upp innan draken skulle krascha och fastna i björkarna. Gick sedan några hundra meter upp och vips så var där en stadig vind på ca 10 m/s. Dom andra var redan på väg ner men jag launchade och kitade sedan in och upp på Getsvalen mellan Sunnern och Lillsnasen. Mitt mål var att kita runt Lillsnasen och upp på Storsnasen men vinden dog alldeles och jag fick packa ihop grejorn i lä av hängdrivan på Getsvalen. Grymt fint åk tillbaka till dom andra då jag hade vinden i ryggen hela vägen. När jag kom till dom andra som satt och grillade i en snögropp nednaför en driva så skulle jag bara droppa kanten på den. Tyvärr så var där stenhårt och jag kraschade ned mot bäcken och lyckades paja axeln på nått sätt. Tobbe fick växla bilen på vägen tebaks. AJAJ!! / Men det var skoj så länge det varade
/ tobas
Logga in för att svara.