Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Årets Bästa Surfdag?!

• anonym-anvandare

Medlem
    1 december, 2000 vid 18:12

Den har inte hänt ännu!

• voodoo

Medlem
    1 december, 2000 vid 19:52

Total öken i år…

• linsurfer

Medlem
    1 december, 2000 vid 21:29

Med brist på vind sedan juni så måste det ha varit den dag jag hämtade ut min nya Maxxride 58 på ASG, åkte direkt ut till udden och konstaterar att den blåser klockren SV och 5.0 (bra hoppvågor på Roxen då). Bara att rigga och sticka ut. Känner direkt att jag och brädan kommer perfekt överens. När det sedan fortsatte att blåsa 5.0 och 4.2 i 3 dar till så blir man ju inte ledsen direkt. Kul att få använda sina nya grejer direkt och slippa vänta med brädan under sängen i 3 veckor.

Nästa års bästa surfdag kommer nog intäffa i Australien, åker den 11 januari och stannar tills vinden försvinner………..

• anonym-anvandare

Medlem
    2 december, 2000 vid 10:03

seglade nästan varje dag fram till 18 Augusti,

• anonym-anvandare

Medlem
    2 december, 2000 vid 11:37

30:e oktober i Vilshärad. Bästa dagen, någonsin…

• anonym-anvandare

Medlem
    2 december, 2000 vid 20:18

El Medano i somras. Det började bli kväll och 4,7 var inte å tänka på längre.
    Jag gick ut med 4,2 och var helt maxad. Vågorna var 2-3 meter med nästan ren sidvind. På utvägen var det helt sjuka och små farliga hopp vare sig man ville eller inte. Invägen bestod av stora,fina och rena vågor lätta att försöka rida.
    Jag mer eller mindre garvade hela tiden för det var den bästa och roligaste seglingen någonsin. Men det var bara en av 28 dar som var i den här klassen.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 december, 2000 vid 20:52

Lätt….

• ola_p

Medlem
    2 december, 2000 vid 21:38

Japp!

/Ola

• anonym-anvandare

Medlem
    3 december, 2000 vid 10:23

17:e Februari, Bråviken, Norrköping.
    Ca:25m/s NNV, branta vågor med stora isklumpar i, men
    såååå bra segling.

Säger en hel del om denna säsong, eller hur!

MVH///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 december, 2000 vid 14:41

Idag i Fiskebäck var inte helt fel! 7.2 med fullt tryck hela tiden. Varmt och gott, frös inte ens om de bara händerna. Nästan 10 gr i luften…. inte så tokigt för att vara 1:a advent.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 december, 2000 vid 14:46

För det är brist på färskvara just nu.
    /Bratt

• anonym-anvandare

Medlem
    3 december, 2000 vid 20:39

Oojojoj ni som var där håller säkert med. En viss måndag med 3m klockrena vågor där man lätt han med 4-5 cutbacks, 4,5 sidoffshore vind, varmt i vattnet. Överlägset, som en bra dag i sydafrika.

• fredrik-b

Medlem
    3 december, 2000 vid 20:53

Antagligen samma dag som vi körde Apelviken, antagligen den bästa dagen på mycket mycket länge. Klockren sideshore och mysigt stora vågor och vi var bara 4pers ute. Vaknade och åkte in klockan 6. riggade upp och seglade med Kalle och Johan stolt tills 12 nån gång. Hade 4.2 och kan beskriva trycket i seglet som toköverrigad. Men det roligaste var dom för apelvikens mått megafeta vågorna. Vinden låg runt 16-22 m/s SSE och hoppen var det grymmaste jag fått på mycket länge…man sköts som ur en kanon och lyfte och lyfte, vinden drog en i sedled ganska duktigt ( som Naish i R.I.P nästan) =)…Den grymmaste denna dag var utan tvekan Johan Stolt som drog stora mega feta Pushloops!… en på varje utväg, helt sanslöst. Inte nog med det han körde 4.7 Simmer onshore med mycket buk!…slutade med att han landade snett och vred hela knäet och haltade i flera veckor=)…jeje nog om det. Årets bästa surfdag för min del var det… Fast eftermiddagen var bättre för min del, när vinden dog av några meter och man hade kontroll med 4.2an och satte mina första Port tack Bakåtar…Phat!… testade även push men man ska nog vara toköverrigad för att få den där megaswoshen genom pushen i rotationen. Landade i seglet några gånger (aj)…
    jeje får hoppas på fler liknande dagar innan år 2000 är slut
    Mahalo!
    Fredrik B

• anonym-anvandare

Medlem
    3 december, 2000 vid 21:38

bra för att hoppa kankse förvisso

men halmstad var nog överlägset just den dan…så bra så att det knappt går att beskriva

• fredrik-b

Medlem
    3 december, 2000 vid 22:15

Var det trångt i lineup den dagen?
    Mvh
    Fredrik B

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA