Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Årets dag på Torö…

  • larry

    Medlem
    2 januari, 2005 vid 22:54

    Man tackar för den fina rapporten!! Samtidigt funderar jag på om det är jag som är tunnhudad eller ni som är tjockhudade. Hur som helst är jag avis.

    /Larry

  • sirjohnirie

    Medlem
    2 januari, 2005 vid 23:16

    Grymt krigat grabbar!
    Härligt att se er rida ut stormen då det efterlängtade vindvridet kom. Surfsuget ökade markant.
    Funderar starkt på att testa om arbågen håller om det kommer nån mer väst eller sydrykare med hyfsad temp till nästa helg..Måste först få tag på ett par bra handskar..
    /Johan

  • philippos

    Medlem
    3 januari, 2005 vid 01:00

    Ny chans imorrn!

    1. Landsort-Häradsskär:
    Söndag kväll: Väst, 9-13 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 90%
    Natten till Måndag: Väst, 9-13 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 90%
    Måndag förmiddag: Väst, 10-14 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 90%
    Måndag eftermiddag: Mellan väst och nordväst, 9-13 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 90%

    Sideshore!

  • gurra1978

    Medlem
    3 januari, 2005 vid 01:17

    Svar till:


    Testade du någon fena, förresten?

    [/ QUOTE ]

    Ja, jag körde med en fena jag köpe av dig. Det blev 23 cm i G10 material. Det var inte så skönt till 5,7 (fick lite spinouts). Jag borde haft längre fena men tog förvånandsvärt bra höjd ändå. Dessutom är materialet rikitgt hårt. Jag dingade fenan typ 78 ggr i stenarna när jag försökte ta mig ut. De är lite små repor på den bara smirk.gif´

    BILD: Niklas stylar lite inför kameran.

  • dr-masse

    Medlem
    3 januari, 2005 vid 07:51

    Egentligen tror jag att storleken är helt OK till 5.7, det gäller att inte pressa för hårt. 24 som du oxå köpte har jag själv kört en hel del 5.7 med, funkar kalas. Men grundproblemet är ju, som vi pratade om, att fenan är för styv. Mjukare topp på den å du skulle ha mindre spinout. Men vill man ha en hållbar Torö-fena är ju G10 svårslaget, som sagt…

    Inspirerad av er skall jag köpa en ny och varmare dräkt rätt snart, siktar på en tidig premiär!

    G10 På!

  • poppo

    Medlem
    3 januari, 2005 vid 11:02

    Ser fint ut killar, respect att ni hånar vintern!

  • dude

    Medlem
    3 januari, 2005 vid 11:40

    Här är lite fina bilder för att göra dig avundsjuk Calle cool.gif
    20050102%2012.56.22.jpg
    20050102%2012.23.04.jpg

    Tyvärr fick vi ingen bild när skummet blåste av vågorna i nästan rak side-shore när solen höll på att gå ner. Det såg så himla fint ut!

  • dude

    Medlem
    3 januari, 2005 vid 11:49

    Här är en bild jag gillar smile.gif
    20050102%2014.21.54.jpg
    Det var ju inte ren side-shore när vi körde (vilket det troligtvis är idag på måndag men med lite mindre vågor tongue.gif).
    Grejen är att jag vet inte riktigt VAD jag ska göra för att bli bättre i vågridningen confused.gif Kanske testa att lägga ner seglet mer som en lay-down bottom-turn??? Kanske sänka bommen för att kunna göra det också??? Vad säger ni som är grymma på det här?!

  • dude

    Medlem
    3 januari, 2005 vid 11:52

    20050102%2014.24.54.jpg
    Jag gillar färgerna cool.gif

  • dude

    Medlem
    3 januari, 2005 vid 12:18

    Svar till:


    Man tackar för den fina rapporten!! Samtidigt funderar jag på om det är jag som är tunnhudad eller ni som är tjockhudade. Hur som helst är jag avis.
    /Larry

    [/ QUOTE ]
    Jag skulle inte säga att vi är så himla tjockhudade, eller vad säger du Gurra? Det är klart att det är några grader kallare i vattnet och luften än vad det är på västkusten. Så visst är vi hårdare än västkustenfolket – det kan både Gurra och jag konstatera grin.gif Men inte en gång under dan fick jag sånt där ont i fingrar eller tår när känseln kommer tillbaka efter nerkylning.

    Själv kör jag skoteroverall och skalvantar så fort jag är på stranden. Det tror jag är en av nycklarna till att hålla sig varm. Sen är det en fråga om att inte klanta sig för mycket ute på vattnet eller låta sig kylas ner. Ingen fara.

    Ju fler vi är desto roligare!

    Här är i alla fall ännu ett bevis på hur höga vågorna vagorna var och hur “hårda” vi är Gurra och jag cool.gif
    20050102%2014.24.36.jpg

  • dude

    Medlem
    3 januari, 2005 vid 12:23

    Gurra “safe:ade” o gippade väl ungefär en våg längre ut än vad jag gjorde för det mesta och det lönade sig:

    Antal gånger som Gurra blev spolad: 0
    Antal gånger som jag blev spolad: 3

    Här gör Gurra en snygg “exit” från en våg:
    20050102%2014.35.40-1.jpg

  • dude

    Medlem
    3 januari, 2005 vid 12:29

    Och en tung bild –
    20050102%2012.44.02.jpg
    – om jag inte sa det så blev jag spolad tre gånger igår smirk.gif
    Först håller jag i masten med seglet inanför, i nästa sekund ligger jag på seglet, sen under seglet och sen är jag tillbaka där jag började. Efter det är det bara knata upp på stranden och pusta ut före man sticker ut igen.

  • lars_k

    Medlem
    3 januari, 2005 vid 12:31

    Fint jobbat gubbar! Torö verkar riktigt najs… dock föredrar jag milslånga sandstränder wink.gif

    Kör ni Dakine CWM eller?

    Jag väntar förväntansfullt att tullen ska släppa mina så jag kan köra vidare. Det börjar bli rejält kallt nu… tongue.gif

  • dude

    Medlem
    3 januari, 2005 vid 16:53

    Svar till:


    Fint jobbat gubbar! Torö verkar riktigt najs… dock föredrar jag milslånga sandstränder wink.gif

    Kör ni Dakine CWM eller?

    Jag väntar förväntansfullt att tullen ska släppa mina så jag kan köra vidare. Det börjar bli rejält kallt nu… tongue.gif

    [/ QUOTE ]

    Tittar du närmare på bilden nedan, vad ser du på Gurras händer då… smile.gif
    20050102%2014.43.00.jpg
    Gurra ser ju lite matt ut på bilden och till saken hör en liten historia. Två och en halv timme före jag över huvud taget kom igång bara ville Gurra sticka ut för att minimera risken för att missa något emellertid, efter en och en halv timmes försök att komma ut, utan vind, och utan lycka tvingades ge upp. Energi är dock något man inte har för mycket av denna tid på året och jag är imponerad över hur länge Gurra höll på denna dag. Starkt!

  • gurra1978

    Medlem
    3 januari, 2005 vid 17:05

    Japp, handskar rockar. Men det verkar ju hela surfsverige veta vid det här laget smirk.gif Du Niklas, fick du inte med min framåt på bild? Vore nice och se hur den såg ut.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Årets dag på Torö…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.