Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Årets Julkalender!!!
-
Årets Julkalender!!!
Publicerad av petter på 28 november, 2002 vid 01:04Så var den här, årets julkalender!!!!
Lär dig allt du velat veta om vindsurfing, du kommer inte bli besviken…surferboy svarade 21 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Luckorna går ju inte att öppna!!
Man vill ju gärna komma åt
chocklad bitarna! -
du får ju inte tjuvtitta, första luckan öppnas självklart 1:a december
-
Ja, där ser man ju hur överskattad hypersonicen är. Försök att sätta en gladlynt liten grabb på den brädans nos och segla iväg…
Det enda jag saknar med en annars i övrigt oerhört smakfull julkalender (den tjuuuusigaste jag sett, faktiskt) är den obligatoriska pay-offen “fina priser utlovas”.
Nu blir ju julspänningen, om möjligt, värre än någonsin.
Surfa På!
-
Sant, missade fina priser men istället kan jag nog utlova
en hel del tekniska detaljer som du med största säkerhet
har glömt bort…. -
Jag ser med förväntan fram emot “tekniska detaljer som jag med största säkerhet har glömt bort”. Det skulle bevisa följande:
1. Jag är faktiskt inte så gammal alls som det står i passet, nej nästan ung och lovande och het. Och talangfull.
2. Synbara fakta för att jag inte är så insnöad (hörde jag “nörd”?) kring vår favvosport som man skulle kunna tro.
3. Ge mig material att presentera för familj och vänner vilket jag kan peka på och högljutt deklarera att “se där, det finns områden inom vindsurfing som jag inte vet ett dyft om!” (iofs inte helt trovärdigt och poänggivande, men ändå)(eller så blir det bara bevis för att jag ÄR gammal, dåligt påläst och inte har någon vidare uppmärksamhet alls. Oj, oj. Då kommer jag enligt sedvanlig amerikansk asbest-modell stämma upphovsmannen till denna julkalender på slumpmässigt avrundat antal miljarder dollar eftersom nervsammanbrott är dyra numera… 😉
Surfa På!
-
Vissa tekniska detaljer man har glömt?
typ !
Hur man bäst knyter bommen till masten.
Hur man får termoskork mastfoten att sitta.
Glöm ej att ta ur topplattan innan ni rullar seglet runt masten.
Sy fast ett band på centerbordet för att hänga centerbordet på axeln vid läns och slör. -
Eftersom jag är en riktig nybörjare så tyckte jag att jag skulle plugga på min vindsurfinghistoria lite. Så jag åkte in till myrorna och köpte två böcker: “Windsurfing” av Peter Brockhaus/Ulrich Stanciu från 1979 och “Brädsegling” av Ken Winner från 1982. Där kan man läsa följande:
Hur man tandemseglar.
Hur man kan böja till brädan med en bil, två läskbackar och takpannor.
Vad skillnaden är mellan hotdogging och freestyle
Att vissa segel är revnings-bara eftersom dom är ihopsydda med en dragkedja
“Skothornet runt 360”-tricket
Att man skall lära sig kastfallet eftersom det är roligt och ofarligt.
Och då har jag ändå bara blädrat igenom böckerna, finns många timmars studier kvar!
-
du kan väl citera goda tips ur dom där böckerna så kan det bli en rolig jul i år!!
-
Vad ÄR hotdogging då?
Och går det att utföra med en bräda under 3,5 och 15 kilogram?
Eller måste jag ta fram min HiFly 700 i sommar? -
Jag citerar ur boken: “Hordoggers är stilare som gör ovanliga, spektakukära trick och manövers. Namnet innebär en våldsam brist på diciplin, brist på respekt för liv och lem. Freestyle däremot betecknar uppseendeväckande pestationer, ungefär av samma slag som konståkning och övningar på gymnastikgolvet. Tekniskt felfria uppvisningar i atletisk skicklighet utförda på ett elegant, artistiskt sätt.”
Så egentligen borde väl dagens freestyle heta friskvindshotdogging?
-
Härlig inställning till kastfall.
Volt innanför bommen måste stå med i en sån bok, ett trick alla borde lära sig. -
Just den dagen var symaskinen trasig… 🙂 Oerhörd serie, andas inte så lite gamla serietidningen “Buster”.
Räknas silvertejp? Då har jag “sytt” några segel.
Surfa På!
Logga in för att svara.