Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Årets seglare

• getwet

Medlem
    25 januari, 2011 vid 08:50

Fixat!

• jester

Medlem
    25 januari, 2011 vid 10:34

Har oxå röstat. Ganska lätt att rigga resultatet dock, då omröstningen inte kräver inloggning. Kommer inte ens ihåg att man redan röstat på samma dator…

• swe-496

Medlem
    25 januari, 2011 vid 14:38

Men det är tyvärr inte bara röstningen som avgör. Det är folk i SSF som e med och bestämmer också.
    Röstat och klart iaf.

• hanko

Medlem
    25 januari, 2011 vid 18:09

Japp tyvärr ganska uddlös omröstning när det som skrivet går att rösta om o om igen men visst är det dax för en windsurfare..!

• kapten-k

Medlem
    25 januari, 2011 vid 18:57

Tycker snabbast i svenskt vatten under 2010 borde vinna…
    http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=user&val=66913&uid=2250

• surfan

Medlem
    25 januari, 2011 vid 21:30

jupp det tycker jag med !!!!

• andersbq

Medlem
    25 januari, 2011 vid 21:56

Det är bara att gratulera Adam han är säkert en duktig junior som kommer smiska rumpan med många gubbar inom några år, men jag tycker att Anders Bringdal var Sveriges bästa vindsurfare 2010.

(han vann i och för sig bara världcupen för andra året i rad).

Jo just det och så satte han nytt svensk rekord i hastighetssegling och blev världens snabbaste seglare på öppet hav…

Men det kanske inte värderas så högt eftersom han är så gammal och varit i världstoppen tidigare? Eller kan det vara så att SSF inte har nån koll?

Och var det inte så att Calle Sjöberg och några mera vann VM i Kona 2010?
    Det var ju många klasser och gott om svenskar så alla borde ju vara nominerade.
    http://www.regattanetwork.com/clubmg…ow_divisions=1
    Calle kom dessutom 24:a på Speed SM 2009.

• swe117

Medlem
    25 januari, 2011 vid 22:02
    andersbq;645147 wrote:
    Det är bara att gratulera Adam han är säkert en duktig junior som kommer smiska rumpan med många gubbar inom några år, men jag tycker att Anders Bringdal var Sveriges bästa vindsurfare 2010.

(han vann i och för sig bara världcupen för andra året i rad).

Jo just det och så satte han nytt svensk rekord i hastighetssegling och blev världens snabbaste seglare på öppet hav…

Men det kanske inte värderas så högt eftersom han är så gammal och varit i världstoppen tidigare? Eller kan det vara så att SSF inte har nån koll?

Och var det inte så att Calle Sjöberg och några mera vann VM i Kona 2010?
    Det var ju många klasser och gott om svenskar så alla borde ju vara nominerade.
    http://www.regattanetwork.com/clubmg…ow_divisions=1

Japp, så det så!
    Bringdal är mäktigast!

• swe-496

Medlem
    26 januari, 2011 vid 04:29

Det är väl jädrans bra om man kan ge ungdomar priset eller har jag helt fel?
    Håller ändå med er om att det var många vindsurfare som gjorde jäkligt bra ifrån sig på tävlingar under 2010.

• andersbq

Medlem
    26 januari, 2011 vid 16:04

Absolut, någonstans ska man börja och det är kul om någon på bräda vinner igen, det var nog bara formuleringen “seglat upp sig till att vara Sveriges bästa vindsurfare” som fick mig att tappa fattningen lite. Bästa Kona-seglare absolut. Bästa vindsurfare, knappast, då kommer man inte 29:a på BIC VM.
    Men jag måste tillstå att det är imponerande att han sätter upp som mål att delta i RSX London/Portland OS 2012. Det innebär ju heltidssatsningen redan har börjat och att han säkert tränar med något annat lands landslag någonstans. Kval-tävlingarna ligger på rad nu. Minns ju hur Johan Ekstedt slet på sin tid… Verkar som det finns bra ekonomisk backning, kul!

• swe-496

Medlem
    27 januari, 2011 vid 14:51

Sant Anders, jag reagerade lite på den formuleringen också. Ja Johan slet ju som ett djur med sin träning med RSX:en, tror att Adam kan göra bra ifrån sig och förhoppningsvis kvala in till OS.

• andersbq

Medlem
    27 januari, 2011 vid 20:59

Kanske men RS:X är stenhård internationell konkurrens precis som BIC Techno, till skillnad från Kona. Det blir ju inte lättare av att RS:X inte existerar i Sverige…

VÄLDIGT positivt är det dock att det finns yngre som är intresserade av att tävla på bräda med bom och segel, och det måste vi tacka Techno-trenden och Kona-sekten för!
    Nu är det bara att hoppas att dessa ungdomar förstår meningen med livet, att prioritera resor under vintern och lägga resten av slantarna på prylar, och det gäller tills man hamnar i kistan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Årets seglare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.