Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Arg insändare i Hallands Nyheter idag
-
Arg insändare i Hallands Nyheter idag
debkausf svarade 16 år, 4 månader sedan 30 Medlemmar · 81 Svar
-
@surfmc 479062 wrote:
Varbergs surfklubb kanske har fått in lite klirr i kassan så att det går att köpa in större bojar som syns i vattnet, eller investera ihop med kommunen/campingen? Nuvarande bojar är oftast omöjliga att se på avstånd om det går lite småvågor, det underlättar ju inte för dem som hör att det ska finnas bojar att rätta sig efter, vägen syns ju i o f s tydligt om man tar den som riktmärke istället.
I helgen var det rejält med norrmän igen i Björkäng, de säger att det är Oslos bästa kitespot och jag sa till ganska många att de skulle hålla sig på rätt ställe. De tackade för infon och flera påtalade att det är svårt när man kommer som utomstående att hitta info i Björkäng om vad som gäller. Alla tar inte den “nya” vägen ner och läser skylten. Var det några skyltar på g till Björkäng också? Det skulle behöva finnas stor tydlig info om vad som gäller om vi inte ska åka på problem verkar det som.
Det verkar ha utvecklats till två problem om nu den kiteskola som kör norrut har skapat irritation. Var går gränsen norrut kan man ju fråga sig också.
Eftersom det varit problem i björkäng har komunen uppmärksammats och lovat att tillverka och montera 3 st nya skyltar! Känns lite onödigt att köpa stora dyra bojar, vi kanske kan använda tex en gammal plastdunk o bara binda på den på den gula lilla bojen. Om det är någon som kan fixa något lämpligt kan jag ställa upp o montera.
Beträffande surf på norra delen är jag lite dåligt insatt. Men förbudet bör väl inte gälla norr om campingen eftersom detta inte tillhör komunens allmäna badstrand. Känns som det är någon boende där som vill ha kustremsan norr om campingen för sig själv och är emot alla som rör sig där. Det har ju länge varit ett faktum att boende i området kämpar allt vad tygen håller för att begränsa campingen och om möjligt helt bli av med den. Jag ska föröka gräva lite ttill i detta och åtterkomma!
Mvh: Magnus/Kassör varbergs surfklubb!
-
@sourra 479141 wrote:
Mig veterligen så parkerar surfare vid toaletterna och går ned längs den givna öppningen i vallen. Visserligen har jag sett folk gå över södra vallen för att nå bilar som är på södra delen av parkeringen. Dock tror jag det är fler badare än surfare som trampar runt där. Jag kan ha viss förståelse för att allmänheten inte vet att det är en surfskola som har fått tillstånd där och det måste på något sätt förtydligas om det ska vara meningsfullt att ha det så. Kan någon scanna/fota insändaren och maila den till mig (johan@jah.se) så ska jag formulera en insändare för VSKs räkning så snart jag kommer hem från jobbet.
Gött mos sourra! Skriv en insändare och maila den till mig så kan ju vi i varberg se om vi eventuellt har fler bra grejer att tilllägga(kvabbsos lagtext var inte alls dum) och sedan leverera den till HN!
-
Problemet i detta fall verkar ju inte ha med vår närvaro på vattnet att göra. Personen bakom insändaren verkar ju bara ha bestämt sig för att vi ligger bakom ett massivt stigskapande. Jag har svårt att tro att vanligt folk inte tar genvägar men vi får se vart detta landar. Har skickat ett förslag på insändartext till Ulrik.
-
Trist för er…
Ni jobbar dock på bra för att hålla en bra kommunikation med kommunen så jag gissar att ni fixar detta.
Good luck -
Nån borde spåra upp alla såna insändarförfattare, åka hem till dom och ge dom en kram. Man måste fått så sjukt lite kärlek för att bli så arg.
-
Jag fick ett argt mail där man frågade om det var jag/surfskolan som körde kurser norr om björkäng.
Tror det är Niklas ifrån kiteskolan som har haft endel kurser där. Vet ej om det är ok. Får fråga honom vad tanken är. -
*Anar ugglor i mossen* Inte helt omöjligt att det är en fågelskådare som bedriver propaganda heller.
Härmed deklarerar jag VSK en total djävla succé och kommer betala in min försenade medlemsavgift ikväll. Kärlek till alla engagerade.
-
johnk;479253 wrote:*Anar ugglor i mossen* Inte helt omöjligt att det är en fågelskådare som bedriver propaganda heller.
Härmed deklarerar jag VSK en total djävla succé och kommer betala in min försenade medlemsavgift ikväll. Kärlek till alla engagerade.
Jo, att det är en fågelskådare som skrivit den texten är väl ingen högoddsare,
Quote:“där ett antal arter av sjöfågel brukar finnas”men det är ju ointressant egentligen, en sur markägare är lika illa.
Jag skulle vilja uppmana alla som surfar i Varbergstrakten att gå med i Varbergs Surfklubb. Även ni andra som har råd med en hundring för ett gott ändamål är välkomna!
Vilka kursarrangörer i Varberg är med? Bli först att skryta om att medlemsskap i Varbergs Surfklubb ingår i kursavgiften! -
@Zilversurfarn 479260 wrote:
Vilka kursarrangörer i Varberg är med? Bli först att skryta om att medlemsskap i Varbergs Surfklubb ingår i kursavgiften!
Du menar bli sist att bli uthängd som icke medlem?
-
sourra;479261 wrote:Du menar bli sist att bli uthängd som icke medlem?
Exakt 😉
Logga in för att svara.