Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Arg insändare i Hallands Nyheter idag

• blackadder

Medlem
    1 juli, 2008 vid 18:38

Har inte mycket att tillägga här. Känner mig lite matt. Gött att du skrivit en bra insändare Sourra, men vad är det för fel på din email? Kan inte skicka till dig. Jag får sätta mig och gå igenom detta i lugn och ro, det känns som jag har två miljarder bollar i luften just nu. Bra att ni andra engagerar er!

• gonzo

Medlem
    1 juli, 2008 vid 19:40

ja det stämmer att niklas kör kurser där uppe. det e uppe vid stenröset som går ut eller vad man ska kalla det. det e ju nästan uppe i galtabäck. men att dom trampat upp någon stig det e bara skitsnack. det finns en stig där som dom använder å set e ingen liten fin stig vi snackar om nu utan det e någon som har byggt broar med järnräcken å plank så det e då inget vackert. men det är väl någon jävla pippi kikare som tror att det e vi hemska drakflygare som har förstört detta underbart fina och känsliga område. men jag skulle tippa på att det edom som bor där som gjort det för att det ska va enkelt att ta sig ner. jag va där å körde för ett par veckor sedan å då kom någon dragandes med en optimistjolle över åkern det lär ju förstöra den fina stigen en aning mer än att gå där.

• debkausf

Medlem
    1 juli, 2008 vid 20:15

Okay gubbar! Detta gäller som jag tolkar det:
    Natura 2000 området sträcker sig från läjet o ända ner till b-äng plus en bra bit till( Kolla kartan på lst.se). Inom detta området är kitesurfing tillåtet på havet och tillstånd krävs icke. Allemansrätten gäller för oss som villka andra människor som helst! Ett undantag är området mellan 5 knop skyltarna på stranden i b-äng, detta är en publika strand och här är det förbjudet kitesurfa norr om bojen på beslut av komunen.

Kan även informera att nicklas på kiteskolan ringt och rådfrågat länsstyrelsen och fått ett mycket positivt “inga problem”. Detta är väl egentligen inte så konstigt eftersom vi inte påverkar miljön på ett “betydande” sätt.

Beträffande stigen har den finnits där MINST lika länge som stängslet runt betesmarken och innefattar även 2 grindar och mindre spångar som även dom har många år på nacken, Korna trampar upp mer än människorna.

Eftersom insändaren bygger på ren lögn och sakfel rätt igenom anser jag att det inte är lönt för oss att besvara insändarskribenten utan istället försöka få tidningen att publicera villka regler som verkligen gäller, kanske i samband med ett eventuellt reportage på städ och informationsdagen i läjet på söndag. Varför konfrontera en komplett idiot?

• debkausf

Medlem
    1 juli, 2008 vid 20:19

Får tidningen verkligen publicera hur mycket lögner som helst!?

• milkman

Medlem
    1 juli, 2008 vid 20:44

@debkåusf 479324 wrote:

Ja. I sverige så har tidningen i praktiken inget ansvar för vad de publicerar. Och skulle det vara en lögn som någon mot all förmodan lyckas bevisa att tidningen gjort medvetet så är bötern lägre än vad dom tjänar på lösnummrena som lögnen gav i försäljning.

Och för dig som drabbas (affärsägare, enskild, utövare, eller vad som) av en tidnings lögn finns ingen möjlighet till annat än en väl dold dementi. Även ifall du kan bevisa skada.

Vi har ett jättebra system här i Sverige.

• haze

Medlem
    1 juli, 2008 vid 21:04

Städdag/inforamtions dag på söndag? Vilken bra information det går ut till medlemmarna 😉 Varför är det ingen som har sagt något om detta för? Eller gett information till folket i Läjet?

• neven

Medlem
    1 juli, 2008 vid 21:25
    debkåusf;479324 wrote:

Insändare är ju insändare och endast författarens åsikter och tidningen behöver ju givetvis inte stå för samma åsikt. För tidningen är det nästan bättre med smaskiga osanningsenliga insändare som ger uppmärksmhet.

Har ni läst insändarna i Metro? Jag tycker ju själv att det är den mest underhållande delen i hela tidningen ju …! 🙂

• sourra

Medlem
    1 juli, 2008 vid 21:27

@Blackadder 479283 wrote:

Har inte mycket att tillägga här. Känner mig lite matt. Gött att du skrivit en bra insändare Sourra, men vad är det för fel på din email? Kan inte skicka till dig. Jag får sätta mig och gå igenom detta i lugn och ro, det känns som jag har två miljarder bollar i luften just nu. Bra att ni andra engagerar er!

Kör på johhed@gmail.com istället. Min domän har spårat ur. Dagens tips: Skaffa inte webhotell hos Cliche.se

• blackadder

Medlem
    2 juli, 2008 vid 05:08

@Haze 479341 wrote:

Städdag/inforamtions dag på söndag? Vilken bra information det går ut till medlemmarna 😉 Varför är det ingen som har sagt något om detta för? Eller gett information till folket i Läjet?

Har missat dig av någon anl. Ber om ursäkt. Du ska få all info så snart jag kommer hem från jobbet.

• blackadder

Medlem
    2 juli, 2008 vid 05:10

@sourra 479346 wrote:

Kör på johhed@gmail.com istället. Min domän har spårat ur. Dagens tips: Skaffa inte webhotell hos Cliche.se

Bra. Jag skickar över lite info. Jag har jobbat på en hel del med helt andra saker än den här skiten.

• blackadder

Medlem
    2 juli, 2008 vid 05:10

@debkåusf 479320 wrote:

Okay gubbar! Detta gäller som jag tolkar det:
    Natura 2000 området sträcker sig från läjet o ända ner till b-äng plus en bra bit till( Kolla kartan på lst.se). Inom detta området är kitesurfing tillåtet på havet och tillstånd krävs icke. Allemansrätten gäller för oss som villka andra människor som helst! Ett undantag är området mellan 5 knop skyltarna på stranden i b-äng, detta är en publika strand och här är det förbjudet kitesurfa norr om bojen på beslut av komunen.

Kan även informera att nicklas på kiteskolan ringt och rådfrågat länsstyrelsen och fått ett mycket positivt “inga problem”. Detta är väl egentligen inte så konstigt eftersom vi inte påverkar miljön på ett “betydande” sätt.

Beträffande stigen har den finnits där MINST lika länge som stängslet runt betesmarken och innefattar även 2 grindar och mindre spångar som även dom har många år på nacken, Korna trampar upp mer än människorna.

Eftersom insändaren bygger på ren lögn och sakfel rätt igenom anser jag att det inte är lönt för oss att besvara insändarskribenten utan istället försöka få tidningen att publicera villka regler som verkligen gäller, kanske i samband med ett eventuellt reportage på städ och informationsdagen i läjet på söndag. Varför konfrontera en komplett idiot?

debkåusf menar naturligtvis söndagen den 13/7. Kommer ut mer info här snart.

• blackadder

Medlem
    2 juli, 2008 vid 05:12

@Haze 479341 wrote:

Det är en del jobb med att vara ordförande i en förening ska du veta. Att folk gnäller så fort nåt inte funkar underlättar inte heller:mad:

• kvabbso

Medlem
    2 juli, 2008 vid 05:34

Du e en klippa Sir blackadder. Drar ett tungt lass som få hade orkat, tur att du gymmar som en arg T-rex.

• nic

Medlem
    2 juli, 2008 vid 06:53
    Blackadder;479370 wrote:
    Det är en del jobb med att vara ordförande i en förening ska du veta. Att folk gnäller så fort nåt inte funkar underlättar inte heller:mad:

Jag är impressed hur som helst.
    Har däremot pröjsat medlemmsavgiften men inte fattat om den kommit fram. Får iaf ingen info. Kanske ska börja med att dubbelkolla att jag pröjsat till rätt konto… 😛

nic

• neven

Medlem
    2 juli, 2008 vid 07:10
    Blackadder;479370 wrote:

Du gör ett kanonjobb! Se till att delegera bara så att det inte blir för mycket och till slut inget roligt längre. T.ex kan kassören vara ansvarig för medlemsregistret.:smile: Men det är bara naturligt att bra rutiner för allt sånt här tar lite tid att bygga upp.

Sida 3 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Arg insändare i Hallands Nyheter idag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.