• armmuskler

    Publicerad av anonym-anvandare på 10 juni, 2004 vid 13:44

    I går var jag ute första gången på ett halvår. Hur roligt som helst ända tills mina armar inte orkade med. Jag har lyft hantlar hela vintern för att se ut som Karl-Alfred och det gör jag snart men det finns ingen uthållighet. Nu hade jag kanske lite stort segel i går men hur gör ni för att orka med?

    jorgen svarade 20 år, 3 månader sedan 11 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • the_novice

    Medlem
    10 juni, 2004 vid 13:51

    Öööh, använd sele…

  • karnan

    Medlem
    10 juni, 2004 vid 13:52

    Kan du inte be gyminstruktören att ge dig ett speciell program för detta. Det gjorde jag och det har definitvt gett resultat. Det viktigaste menade han är att blanda mellan övningar med extremt hög belastning (dvs vikter som man precis får upp från golvet) och lättare men riktigt svettiga mjölksyreövningar. Min favorit är att hänga en 5-kilosvikt på ett snöre som är fäst i en träpinne. Man håller pinnen med båda händerna rakt ut från kroppen och “rullar” sedan upp vikten en fyra-fem gånger. Lovar att det svider precis där det behövs. Och det ger resultat.

    /Johan

  • adde

    Medlem
    10 juni, 2004 vid 13:54

    Använder du hängsele?

    Använder du inte sele så är det bara att inhandla en sådan. Använder du sele så se över trimmet på linorna. Man skall kunna segla utan att behöva krampa om bommen. Placera linorna så att draget fördelas jämt över fram och bakhanden (personligen vill jag dock ha lite mer drag i bakhanden). Se till att linorna inte är för långa eller för korta.

    Jag har haft problem med att våtdräkten är för trång i över överarmarna så att blodtillförseln blir dålig, resultatet är en rejäl kramp.

    /adde

    edit: eller skaffa en sånhär laugh.gif

  • ian

    Medlem
    10 juni, 2004 vid 13:55

    har med teknik att göra, sele?
    jag är inte stark alls men kan köra i många timmar ändå.

    hehe, känns som att man aknske skulle tiga där.

  • markram

    Medlem
    10 juni, 2004 vid 14:09

    Kan det vara ytterligare ett fall av miisbruk av den
    (numera bortagen från hyllorna) beryktade Ludmilla-musslin?

  • adde

    Medlem
    10 juni, 2004 vid 14:14

    Hehe

    Snarare tonfisk och pasta (ger pengar över till surfprylar).

    /adde

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juni, 2004 vid 15:15

    Bara att öva upp uthålligheten…iofs lite svårt i det här kalla jävla landet.
    /D

  • poppo

    Medlem
    10 juni, 2004 vid 16:19

    Bosse Högtalares ord ringde i mina öron i slutet av tisdags-surfet: “Du måste börja keka kreatin grabben!” – Jag var tamejfan trött!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juni, 2004 vid 19:39

    stora armmuskler får bara pump i,bättre med smala och sega. men det impar inte på brudarna såklart.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juni, 2004 vid 04:13

    Spinning och roddmaskin funkar bra för mig.

  • basse

    Medlem
    11 juni, 2004 vid 05:27

    Klättring… det håller min uthållighet på bra nivå under vintern. Men helt klart är en tajt våtdräkt inte bra.

    Fan Adde.. du är grov men är det verkligen du på bilden?

  • adde

    Medlem
    11 juni, 2004 vid 05:30

    Jepp.

    Men vad hjälper det i vulcanon?

    /adde

  • basse

    Medlem
    11 juni, 2004 vid 05:44

    Inget verkar det som…. wink.gif

    Skall du vara med imorgon? Det är ju ända sättet att få lite surf för mig iaf. Hoppas 7.0’an kommer idag.

  • adde

    Medlem
    11 juni, 2004 vid 05:58

    Jag skall med i morgon, dock ser väl inte prognosen så bra ut (varesig sol eller vind). Kan bli bra på måndag och tisdag dock…

    /adde

  • basse

    Medlem
    11 juni, 2004 vid 06:04

    OK…. funderar på vad jag skall göra. Hänger kanske med och softar bara.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.