Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Arrows-gold mast vilka segel?

• Arrows-gold mast vilka segel?

Publicerad av christian22 på 24 september, 2011 vid 22:46

Hej!
    Har en Arrows-gold (ca 230cm) mast för formula segel, någon som har koll på vilka märken på segel som denna mast passar för? Hittar ingen info på nätet:)
    Tacksam för svar!
    /Christian

bicless svarade 13 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • sailortrash

Medlem
    25 september, 2011 vid 08:24

hej

jag har ett arrows max formula segel 11.0 m som jag heller inte hittar ngn info om…det är ngt hidden med arrowsgrejer..

• Knatte

Gäst
    25 september, 2011 vid 11:09
    sailortrash;671012 wrote:
    hej

jag har ett arrows max formula segel 11.0 m som jag heller inte hittar ngn info om…det är ngt hidden med arrowsgrejer..

Arrows gick ju konkurs för rätt många år sedan och därför finns det väl inte så mycket info om deras grejer längre??:blush:

• alken

Medlem
    25 september, 2011 vid 11:46

Jag hade ett Gunsails m8 11m2 formulasegel på min arrows gold 550mast innan den gick av i våras… verkade iaf passa bra, toppen flexa fint och inga rynkor.
    Köpte den riggen beggad och har tyvärr också ganska dålig koll på vad det egentligen var för mast.
    Ps, jag antar du menar 530? eller, 230 var en annorlunda längd för en formulamast?

• sailortrash

Medlem
    25 september, 2011 vid 12:43

ja det låter ju som en trolig anledning…..vet du hur gammalt seglet kan vara och varför det var ocambrat?

• Knatte

Gäst
    25 september, 2011 vid 18:02
    sailortrash;671032 wrote:
    ja det låter ju som en trolig anledning…..vet du hur gammalt seglet kan vara och varför det var ocambrat?

Efter lie googlande så ser jag att det kanske är omkring 2005/2006. Men är det ocambrat? För de Arrows max jag ser hitills är ju speedsegel. Kanske någon annan som har bättre koll?

• bicless

Medlem
    26 september, 2011 vid 08:09

Arrows (som ägdes av North på slutet) hade constant curve om jag minns rätt. Dvs borde passa till North, Simmer, sailworks etc

Men provrigga helst innan om du har möjlighet.

Bicless

• sailortrash

Medlem
    26 september, 2011 vid 08:49

jepp det är ocambrat, och går lika snabbt att rigga som ett vågsegel=)

mkt riktigt funkar detta segel en north mast…

• stinger

Medlem
    26 september, 2011 vid 10:00

Tror också det är constant curve, körde iaf både Simmer o Fiberspar i ett Arrows vågsegel jag hade.

• christian22

Medlem
    27 september, 2011 vid 10:40

Betyder detta att det går bra att använda north/simmer/sailworks segel till min arrows mast?

• bicless

Medlem
    4 oktober, 2011 vid 22:09

japp, det borde gå fint

sen svävar ju ibland tillverkarna mellan mastkurvorna lite. Naish hade constant curve 2006, hardtop 2008-2011 och enligt ryktet så börjar de gå tillbaka till constant curve 2012.

den som lever får se men men kan inte anklaga tillverkarna för att göra det superenkelt för kunderna direkt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Arrows-gold mast vilka segel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.