Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Arrows Impact Gold review
-
Arrows Impact Gold review
Publicerad av mawione på 24 oktober, 2004 vid 18:49Ni som har hunnit med att testa Arrows Impact Gold.
Hur är seglet?
Stor skillnad gämfört med tidigare Impact segel?/Magnus
kamaaina svarade 20 år sedan 3 Medlemmar · 2 Svar -
2 Svar
-
Hallå där!!
Jag har kört en del med mitt Impact Gold 4,7! Har även haft några av föregångarna.
En stor skillnad är utseendet, de nya utstrålar mer kvalite än innan! Kluriga lösningar både här och där, tex öljetten för nedhalet samt loggan för att hålla upp mastfickan ovanför bomuttaget. Nu sys arrows seglen på Sri-Lanka (anar att det är north loftet) och månne är det det som har gjort att de har tagit ett stort steg framåt!?.Seglingsmässigt så uppfattar jag att de planar tidigare och faktiskt går att hålla länge ändå. Hmm låter som en klyscha taget ur en viss katalog men så upplever jag det! Tidig planing trots att jag drar max i bom och nedhal. Seglet har en mjuk rotation och en mjuk känsla, var rädd att det skulle kännas “otympligtare” än innan då bommen blivit längre men så upplever jag det inte!! Tvärtom! Dock: Första gångerna jag körde med det så upplevde jag det lite otympligt men det berodde på riggning och att man kört 4,0 ett par dagar innan jag provade 4,7:an.
När jag sen fick ordning på riggningen och kört mer med det så är det ett underbart segel!!
Om jag ska säga nåt negativt så är det två saker… Ett är att lattorna släpper lite så man får spänna dem igen (gör ju så på flesta andra segel) och det andra är att man vill ha FLER NYA SEGEL!!!Jag har kört Arrows sen -99 och måste säga att de har blivit bättre och bättre för varje år förutom vissa snedsteg… De nya är nog utan tvekan de bästa seglen som lämnat deras loft!! Både seglingsmässigt och kvalitetsmässigt!!
Ja… det var mina tankar och åsikter om det…
Så står ni i valet om tillverkare… ge Arrows en chans!! Vet att det förekommer fördommar hos vissa vindsurfare men detta är bra grejer!!
Så Magnus hoppas du fått lite om det du undrade över…
Linus
-
Aer det inte de nya arrows seglena som ser ut som om de vore ritade av en pataend laederhosen fran tyskland…..?
Logga in för att svara.