Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Arrows maxx 8.1 ihop med Simmer SC10???

• p-malmkvist

Medlem
    5 mars, 2010 vid 16:17
    mexi_;600564 wrote:
    Någon som vet om det funkar eller blir det helt fel?

Prövade att rigga en kompis segel(simmer zeroseven) med en arrows 460 mast och seglet sprack genom en hel ruta när jag dragit nedhalet..

• robin

Medlem
    5 mars, 2010 vid 17:46
    P Malmkvist;600582 wrote:
    Prövade att rigga en kompis segel(simmer zeroseven) med en arrows 460 mast och seglet sprack genom en hel ruta när jag dragit nedhalet..

Låter inte som om det är mastens fel. Hur gammalt var seglet?

• bicless

Medlem
    5 mars, 2010 vid 19:56

Jag tror faktist det funkar. Inte helt olika böjkurva på simmer och arrows men tror arrow har lite mjukare topp. Men kan du inte testa innan?

Vi har annars ny arrows mast 490 med 55% kol på lager för bara 1495:- ,med 1 års garanti. Men den kanske riggas på 460?

• svennebanan

Medlem
    6 mars, 2010 vid 10:26

Jag har kört ett Arrows Burner 8.5 (freerace nocam) på en Simmer SC3 490 och det funkade bra. Iofs kör jag ett NP V8 8.5 på samma mast och är väldigt nöjd med det så jag kanske inte är den mest tillräknelige.

• bicless

Medlem
    6 mars, 2010 vid 21:32

I teorin (men inte alltid i praktiken) så har neil pryde mjukast topp av dessa, sen kommer simmer, sen kommer Arrows. Dock har det ju visa sig i diverse tester sista åren att även inom ett varumärke så förekommer olika böjkurvor, så exempelvis en 30% mast och en 75% mast från samma märke har avsevärd skillnad på börkurvorna. Därav kan exempelvis en Simmer mast med viss kolhalt passa bättre i ett Arrows segel än en annan simmermast. Så bästa är att provrigga. Arrows och North körde för övrigt samma mastfabrik och böjkurva 2004-2006 så hittar du en northmast funkar den troligen lika bra som en arrows.

• mexi_

Medlem
    7 mars, 2010 vid 22:39

Tack för svaren måste nästan testa. Bara &@#%* snön försvinner.

• mahi

Medlem
    7 mars, 2010 vid 22:44

Möjligt att jag har fel men skall inte det seglet riggas på RDM?

• booman

Medlem
    8 mars, 2010 vid 16:53
    mahi;600780 wrote:
    Möjligt att jag har fel men skall inte det seglet riggas på RDM?

Hej! Har själv haft ett Arrows Maxx 8,1 och just den ska inte riggas på RDM. (Har för mig att de mindre storlekarna ska ha RDM dock)
    Jag använde en NP X6 till det seglet och den funkade riktigt bra…

• kapten-k

Medlem
    9 mars, 2010 vid 07:37

Hade samma maxx 8.1 som Booman, och körde just på simmer sc10, jag tror att en NP mast funkar bättre.
    Cambersen på mitt var idiotlånga, så istället för att lägga distanser emellan så fick man fila/raspa lite på dem , annars gick det knappt att rotera.
    Ruggit snabbt segel ialla fall!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Arrows maxx 8.1 ihop med Simmer SC10???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.