-
årsmodell vid begangnatköp
Då har det hänt igen. En polare har köpt ett begangnat segel som har visat sig vara äldre än säljaren sade. Seglet, ett racesegel var en årsmodell äldre än vad som stod i annonsen. Detta fick vi reda på genom att seglet han köpte inte stämmde överens med de bilder vi hittade på nätet av den angivna årsmodellen.
Samma sak har hänt mig förra våren. Köpte ett segel som säljaren sade skulle vara en 00a men efter att hemma bläddrat igenom gamla produkttidningar konstaterat att det var en 99a.
Måste säga att det är lite irriterande när man kommer på att man blivit “lurad”. Jag vet att det finns en chans att inte ens säljaren kände til den exakta årsmodellen men då borde han berättat detta när man kollar på seglet. Fel årsmodell gör inte så mkt om det är gamla grejor, men om de är två-tre år gamla så påverkar ju årsmodell priset. Och man har ju ingen lust att betala för en 01a och få en 00a
Är det nån som har liknande erfarenheter? och vad ska man göra.. ska man kontakta säljaren och kommer han isf betala tillbaka en del (jag tror inte det)
Log in to reply.