Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › årsta havsbad imorgon 13/8
-
årsta havsbad imorgon 13/8
Publicerad av gustaf78 på 12 augusti, 2008 vid 10:35Tänkte sticka till årsta havsbad imorgon, finns det något annan grym spot utöver årsta, björkvik och fituna för s-sv?
gustaf78 svarade 16 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Hittade denna tråd om SV vindar: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=51342
Ullnasjön var något nytt men Brevik i Åkersberga kanske fungerar om man är norrortsbo?
-
Japp, tror att Brevik kan funka sådär, dock får man räkna med byar. Ullnasjön tror jag inte lika mycket på. Själv kommer jag att köra på Trälhavet imorgon efter jobbet, likaså på torsdag om prognosen håller.
-
Är det över huvud taget ett alternativ att åka till Näsaäng i Näsbypark på sydväst? Någon som ska dit?
Vill helst inte åka för långt efter jobbet..
-
Ullnasjön verkar lite liten, trälhavet kan vara något. Tack för tipsen.
-
KallleK;489402 wrote:Är det över huvud taget ett alternativ att åka till Näsaäng i Näsbypark på sydväst? Någon som ska dit?
Vill helst inte åka för långt efter jobbet..
Sydväst på vid näsbypark är väl inte det bästa. ön täcker upp vinden, men så fort man kommer förbi ön så blåser det nog…jag brukar kliva i uppe vid viggbyholm på Syd, kanske vore en idé.
-
onsdag blir det Brevik efter jobbet om det är någon vind kvar, tycker det funkar bra på v, vsv ,sv ,s so
-
Näsa äng är inte ett alternativ på SV. Då har du rak frånlandsvind! Näsa äng funkar fint på NO och O. På lördag blir det ju NO så då rockar det vid Näsa.
Ikväll vid femtiden blir det Trälhavet, går i på Resarösidan och kör över till Brevik.
-
Ser fortfarande bra ut vindmässigt, vi drar till årsta havsbad vid 15-tiden. Riggar bredvid waxholmsbryggan (finns en båtramp där som är perfekt att gå ner på)
Stabilt!
Logga in för att svara.