Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ART segel????

• ART segel????

Posted by anonym-anvandare on 24 april, 2000 at 17:05

Funderar på att köpa ett ART prime eller ART pace 7,5 till en bic techno 283. Någon som har erfarenhet av dessa segel. De är ju inte så farligt dyra jämfört med andra liknande segel

pete replied 24 years, 8 months ago 5 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • landskrona-surf

Member
    24 april, 2000 at 18:26

Hej hör av dig innan månaden slut om du vill ha 10 % på ARTs redan bra pris
    gärna innan.

mvh ANDERS
    0418 14109
    mob 0709926972

• anonym-anvandare

Member
    25 april, 2000 at 00:17

De är bra segel… fast borde du inte ha störe till en tecno 283??

• anonym-anvandare

Member
    25 april, 2000 at 07:06

Ja, borde jag det? Jag är lite osäker. Har fått lite olika råd, allt mellan 7 till 8. jag väger 75kg i alla fall och har fått höra att 7,5 borde räcka.

• robin

Member
    25 april, 2000 at 07:16

Technon lär klara upp till runt nio kvadrat. Beror lite på hur stort nästa segel är, men gå så stort som möjligt!

/Robin

• dieter-mr-kefir

Member
    25 april, 2000 at 14:25

Jag har en lika dan bräda med ett 7,4 m2 som största segel. Det räcker gott. Ett 9.0 vore nog kul men det innebär även ny mast och bom.

Om man vill segla i extremt lätta vindar som inte är så roligt köp ett 9.0 men jag klarar mig helt ok med ett 7.4 och planar betydligt tidigare än de flesta, men kanske inte först.
    Segla och känn dig för innan du köper mega stort, så himla kul är det inte att nästan plana i 3.5 m/s, då är det roligar att spela beachvolley på stranden och sticka ut och plana när det blåser 5-6 m/s.

men vad vet jag, stooooort anses ju vara cooolt här på konfen. En inte så coool grabb.

• anonym-anvandare

Member
    25 april, 2000 at 15:21

jag har körde med gaastra nitro 9.3 på bicen i höstas flera ggr det var helt utmärkt…..jag skulle nog inte köpa mindre än 8,5 som största segel om du är osäker……och jag väger drygt 70kg

mvh Dr Techno

• pete

Member
    26 april, 2000 at 12:23

Standardfenan till Techno 283 är ju 46 cm. Hur känns den till 7.4-seglet? Om man kör med 9.0-segel, vilken fena är optimal då?

• dieter-mr-kefir

Member
    26 april, 2000 at 13:08

Den är lite för stor enligt tabellerna från fen tillverkarna, borde nog vara en 38-40 cm, men det funkar fint med 46 cm för mig. Den borde även passa till 9.0 men är då kanske i minsta laget, skulle då gå på en 50 cm. Men va fan, man blir ju ruinerad om man ska ha så många fenor.
    Det viktiga är att man är på vattnet när det blåser och inte jobbar över för att få ihop till prylar som man aldrig hinner använda.

• pete

Member
    26 april, 2000 at 15:33

Sant, broder.

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ART segel????

You must be logged in to create new discussions.