• Publicerad av gugge på 4 april, 2005 vid 11:43

Jaha då har jag varit på Aruba.

Tänkte jag kunde sammanfatta lite:

det blåser stadigt mellan 10 och 15 m/s, dygnet runt.
    Tyvärr så finns det inte så många ställen att kita på, eftersom det alltid blåser N-NO.
    Norra stranden (Palm beach) blåser det alltid frånlandsvind, men dom har båtar som plockar upp dig, tur det. Sen finns det en annan strand som är rätt cool som heter Boca Grandi och ligger nere i södra delen av ön med rak pålandsvind. Det är som en liten vik med ett rev utanför där dom något bättre åkarna kan köra fina vågor. Du behöver dock bil. Överallt annars kan du ta bussen.

Vill du veta mer så hör av dig.

/Henrik

gugge svarade 19 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jott

Medlem
    8 april, 2005 vid 19:45

Jag hade gjärna dratt dit men jag undrar hur en strand i söderläge kan ha pålandsvind när det blåser N-NO ?!
    cool.gif

• Kjellorix

Gäst
    9 april, 2005 vid 06:03

Och jag har länge undrat hur en nordlig strand kan ha frånlandsvind vid NNO.
    Ser ut som ett inressant ställe att tillbringa mitt friår på, är det billigt eller dyrt att va där, menar hotel, hyra bil mm.
    Naturkrafterna drar mej mot Cabare, Oktober till Maj.

• backe

Medlem
    9 april, 2005 vid 10:34

Alltså, vindriktning deffieras med det hållet vinden blåser ifrån, inte mot.
    Nordlig vind är således vind som blåser uppifrån. Sydlig vind blåser nedifrån, Väst från vänster (Enkel tumregel där V-V) och Öster från hÖger.

Så nu vet ni.

• Kjellorix

Gäst
    9 april, 2005 vid 11:32

Raderat för jag vill avregistrera mej här.

• luuddee

Medlem
    9 april, 2005 vid 19:15

verkar fett där . gärna lite bilder mm. .

• gugge

Medlem
    2 maj, 2005 vid 07:49

Tack Kellorix,

fin karta! Och tack alla andra som ansträngt sig med sina syrligheter, hehe, jag var väl värd det kan jag misstänka.

Jodå, där det står ARAZI är norra stranden (jagkan ju inte rå för att den kallas så) och längst ner, mot öster, är den södra Boca Grandi stranden.

Så var det löst.

/H

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.