-
As Small as it Gets – Gotland Summer Fun
Just nu sitter det ett blandat gäng knäppgökar på Gotlandsfärjan. Deras mål är mitt favovågseglingsspot i Sverige. Jag har visserligen sjukt bra skäl att inte åka med dom, men det spelar ingen roll; jag är både skitglad för deras skull och lider lite å mina egna vägnar.
Hur som helst så åker de på en prog som kommer ge förhållanden som påminner om någon av de hyfsat många dagarna jag har haft där i sommar. Dvs riktig sidvind eller till och med side-off, men hyfsat små veka vågor. Det behövs en 5m/s mer vind för att vågorna ska knaka på på riktigt, men vinkeln gör att det blir skitkul även i småfjutt!
Jag är en mångordig man, men som de som kollar mina trådar här på konfen redan vet, är jag inte en sån där som fotar eller filmar speciellt mycket, i stort sett ingenting. Jag har dock tyckt att det är rätt mysigt att vi är ett litet gäng som haft så mycket kul tillsammans utan att så många andra vet om det, eller sett det. Det blir liksom en ännu mer intim samvaro när det är vi som är på plats som är med – punkt slut.
Men sen finns det ju det där med att sprida glädje för resten, för er andra. Det är självklart också viktigt. Som tur var kom Kenta Zeiron förbi ett par gånger. För de som inte känner Kenta så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva, det blir liksom en helt egen storry. En annan gång kanske, eller Googla honom!? Hur som helst så är han inte enbart en extremt dedikerad kitare, utan också händig med sina kameror. Han drog iväg några bilder en sån där typisk liten sommardag på södra Gotland:
Logga in för att svara.