Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › As Small as it Gets – Gotland Summer Fun
-
As Small as it Gets – Gotland Summer Fun
backatorp svarade 12 år, 2 månader sedan 16 Medlemmar · 39 Svar
-
Ja, jag har ju aldrig sett dej på Åsa vid pungvind VNV, eller nån annan heller för den delen. Så jag lär ju få mina side-off vågor helt för mej själv även i fortsättningen hihi. 🙂
-
Skön lokalpatriotism där, Lars_K. Fast har du inte gått över till Dalen? Men hursom, de där dagarna i Åsa när diverse mystiska fenomen gör att det vrider in trots att det är lite nordan i vinden är inte direkt många. Man har ju sett Åsa gå från fett till skvätt på en kvart efter lite vindvrid tillräckligt många gånger…
Men absolut… plötsligt händer det.
-
Nope, inget vindvrid. Konstant VNV några timmar så börjar det komma in set, troligtvis ända uppifrån Skagerack där det måste blåsa på bra också. Detta är en vindsituation som inträffar hyffsat ofta, faktiskt.
Sen har vi ju vindvrid som KAN ge otroliga förhållanden, men lyckan brukar ju bli rätt kort som du säjer… -
Men vafan,
Hur kunde Jespers goa snack bli nån slags skryt om hur grymt Åsa är?
Alrit.. så här då.
Vi hade cpgrym vinkel, lite vågor, 20 grader, sol hela jefla dagen, som mest 8 pers på vattnet, ljummen öl med ballerinakex och gott jefla snack med goa jefla gubbar.
Hoppas det va lika gyt i Åsa, de ä gyt å segla. Så säg.
-
Håller med Plantan. Skulle hållt käft trots att någon yrade om att det bara blev side-off på ostkusten. Har raderat allt mitt tjafs om Åsa… 🙂
-
fredrik plantin;696435 wrote:Men vafan,
Hur kunde Jespers goa snack bli nån slags skryt om hur grymt Åsa är?
Alrit.. så här då.
Vi hade cpgrym vinkel, lite vågor, 20 grader, sol hela jefla dagen, som mest 8 pers på vattnet, ljummen öl med ballerinakex och gott jefla snack med goa jefla gubbar.
Hoppas det va lika gyt i Åsa, de ä gyt å segla. Så säg.
Gyt! 🙂
-
Apropå öjn och side off…den här dagen vill man gärna få en repris på snart igen.
-
Å helvete, å fy satiken … borde jag haja svaret om jag frågar vart det är nånstans? 🙂
-
Stället fungerar nog bara på +18 m/s NNV.
Gotlänningarna vet vilket ställe det är så det är bara att fråga när du är där.
Annars tar vi det på plats vid nästa nordliga kuling 🙂 -
Grymt fint spot, har surfat det några gånger. Superclean våg som bryter mot en stenhård, men väldigt flat och oskarp pallkant. Vinden kan vara lite skakig, men om allt kommer samman med riktning och styrka…
Blir svårt att bestämma sig vid nästa tunga nord: Gotland eller Öland?
/JB
-
Jesper B;696773 wrote:Grymt fint spot, har surfat det några gånger. Superclean våg som bryter mot en stenhård, men väldigt flat och oskarp pallkant. Vinden kan vara lite skakig, men om allt kommer samman med riktning och styrka…
Blir svårt att bestämma sig vid nästa tunga nord: Gotland eller Öland?
/JB
Mmm vi ta de nä de blaouser 🙂
-
Slänger in en bild från en klassisk sideoffdag på en svensk Ö och passar på att undre om ingen lite lättviktare vill köpa brädan på bilden 67-liters quad/twin (bilden är en framegrab från Oåxen).
-
Ola H.;696820 wrote:Slänger in en bild från en klassisk sideoffdag på en svensk Ö och passar på att undre om ingen lite lättviktare vill köpa brädan på bilden 67-liters quad/twin (bilden är en framegrab från Oåxen).
Lägg av! 🙂
-
Vackrare än på ön blir inte surf i sverige, inte slätare och soligare heller !
Logga in för att svara.