Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Åsa 2004-03-20, några bilder,1. På väg.
-
Åsa 2004-03-20, några bilder,1. På väg.
Publicerad av ola-h på 21 mars, 2004 vid 18:52Jag kom inte iväg så tidigt, det var lite stökigt bland prylarna efter hemkomsten från Maui. (fler bilder i följande meddelanden).
vinta_kestrel svarade 20 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Väl nere mötte jag en hel hög surfare, men på “vindsurfingrevet” var det bara jag som körde. Det var lite x-on, bra drag i 4.0 och en och annan fin våg som rullade in.
-
Jag körde min EVO 70, som kändes kanon med 4.0. Grymt lättkontrollerad, både på vågen och på vägen ut.
-
Det var lite stelt och avant med hanslar och tjock dräkt och lite svårt att få till vågridningen. Några bottensvängar blev det ändå.
-
Grymt Ola! Bra bilder.
Åsa står defenitivt på listan över ställen att testa, bara det blir lite varmare så kommer jag.
Hur löser du handskarna, öppen handflata eller? Jag tyckte det var ruggigt kallt i vattnet i måndags… -
Fina bilder! Önskar att min surfbod var lika välfylld. Verkar bli ett gäng som seglar stenudden i år, kul!
-
Jag körde med en variant som är en kombination av tunnt neopren och skinn. Det var dock rejält kallt, vilket inte funkar så bra ihop med vågridning där man ju helskt bör flytta runt händerna poå bommen rätt mycket.
Jag inledde dessutom med att bli rätt rejält spolad att ett tiotal vågor efter att ha missat en cutback på en rätt stor våg. Det är ganske strömt och stenigt, och ibland lurigt att komma upp om man kraschar i bryten. Efter det missödet var händerna rejält stelfrusna.
-
Ola: Du tog inga kort på vågsurfarna i hamnen? bra vågor?
-
Kanonbilder !!!
F-n vad jag gillar Hot’s segel från det ena till det andra…:)
-
Med risk för att vara tjatig, härliga bilder!!!!!
Du har inte ännu fler du vill lägga upp. Man kan ju inte se för mycket surfbilder på våra svenska surfare!
-
Tyvärr tog jag inga bilder på surfarna. Jag kollade in några som körde framför piren, och de fick en och annan trevlig ride.
Några fler bilder: 6. Solen bröt igenom då och då. 4.0, vågor och sol är vin inte precis bortskämda med.
-
En tillbakasväng. Brädan ser grymt bred ut i den här vinkeln, men den känns hur smidig som helst. EVO 70 är ca en cm smalare än 74:an (55 mot 56), men har samma tail ungefär (dryga 36). Dock är nosen smalare och brädan är kortare (229 mot 233). Volymskillnaden känns större än 4 liter, troligen 6-7 (EVO74 testades till 77 liter i Tyska SURF).
-
Rackarns… SÅ kort! Du har rätt Ola, den ser verkligen paddig ut i den vinkeln. Dock, 3 cm smalare än min 80:a
På tal om paddig – jag tog en bild där jag la min Evo80 ovanpå Go165:an. Jeeeesus! Ser mer ut som en B52:a som har med sig Jaeger i det där jetplanet första gången man skulle igenom ljudvallen! Måste komma ihåg att lägga upp den bilden på Evo/Go’n.
btw, ser ut som jag borde letat mig ut till Åsa på väg hem från Götet. Ni hade ju vågor där, till skillnad från i Apel. Där var det max 1.5 meter vad det såg ut som från land (man såg folks bröstkorg hela tiden).
Logga in för att svara.