Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Åsa 27 september
-
Jag och en polare gjorde en mellanlandning i åsa samma dag på väg ner till klitmöller vilket visade sig vara ett bra drag(ni har ju sett bilderna ). Vi var uppriggade vid tolv-tiden och joinade OlaH+Jonas. Det var verkligen kalasförhållanden och det blev tom bättre framåt kvällen. För mig blev det en riktig heldag med ca 5-6h på vattnet och mina livs högsta hopp+smörig vågridning Polarn Anders som hade rattat bilen duktigt under natt och morgon fick ge sig lite tidigare pga utmattning och kunde då filma och ta ett gäng sköna snapshots m digitalkameran som jag inom snar framtid skall försöka publicera här på konfen.
Senare på kvällen tog vi nattfärjan över till fredrikshamn och sträckkörde ner till hanstholm där vi möttes av riktigt cleana långa smörvågor vid Middles/Fiskefabriken. Vi parkade bilen så nära brejket som möjligt och bäddade upp för några timmars otålig sömn och vaknade till strålande sol och sommarvärme. Vågorna var lika fina som när vi somnade och vinden blåste från sidan..resten kan ni nog lista ut..
/Johan
-
Det är en Canon EOD 10D med EF 300/4 L och EF 1.4x extender. ISO 400, typiskt ca 1/2500-1/3000, bländare ca 6.3-8.
Logga in för att svara.