Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Åsa
-
@FJ69 514987 wrote:
…kan nämna att en av de rollande supervågorna skall innehålla Rolle, som lustigt nog inte lät påskina sin närvaro genom utstickande mast bom eller kroppsdel, han blev äten hel. Tror det var den publicerade ovan.
Over
Fredrik
Hur mår den killen idag?
/M -
Adde, sista bilden är Lejet. Vilket ställe jag hittat alltså. Ligger precis söder om Apelviken 🙂
-
Blev ju ganska bra bilder med tanke på förhållandena.. Hur mycket efterarbete fick du lägga?
-
@usel 515037 wrote:
Blev ju ganska bra bilder med tanke på förhållandena.. Hur mycket efterarbete fick du lägga?
Några är beskurna och så lite justeringar av “exponeringen” och lite skärpning. plus upprätning av horisonten. Det gick rätt snabbt (i Appe Aperture, som är det program jag kör).
En sak at kanske tänka på nästa gång är hur AF funkar. Den är väldigt snabb på 1DII. På många av bilderna har skärpan hamnat på vågen framför. Det händer när den vågen bryter och skickar upp kontrastrika stänk i förgrunden som kameran ser. För att undvika det är det bra att rikta kameran lite högre och gärna fokusera en bit upp i seglet.
Det finns en inställning som gör att AF reagerar lite långsammare på plötsliga störningar, vill jag minnas. Kanske borde jag ändra den inställningen när någon som inte är van vid just den här kameran lånar den.
Annars tycker jag det var bra fotograferat. Att det inte blev mer spektakulära bilder beror mer på min segling. När jag i efterhand ser vågorna på bild ser jag att det borde gått att göra lite mer av dem om man hade valt lite andra linjer. Men speciellt eftersom jag var rätt underriggad var det svårt att placera sig rätt och få med sig den nödvändiga farten.
Logga in för att svara.