Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Åsa session

• Åsa session

Publicerad av joje på 16 november, 2008 vid 14:24

Råkade ramla förbi Rågelund idag. Ett par kitare ute – ingen aning om vem det är med det såg nice ut!

/J

yann svarade 16 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • nic

Medlem
    16 november, 2008 vid 17:12

Å dagen innan (lördags) såg det ut så här i samma krokar.
    Yann å Kent.

nic

• yann

Medlem
    16 november, 2008 vid 19:44

Ligger några bilder på gubbsurf nu

• kiters_se

Medlem
    16 november, 2008 vid 20:08

@Yann 516349 wrote:

Jag såg er, såg bra ut! Men jag hade min 7 åriga princessa med mig.

Peter

• yann

Medlem
    16 november, 2008 vid 21:57

Japp, fick visitkortet på rutan 🙂

• johnk

Medlem
    17 november, 2008 vid 04:43

BRRRR. Ser kallt ut!

• yann

Medlem
    17 november, 2008 vid 08:19

Äh 6/4an är fortfarande lite för varm. 9-10 grader i vattnet på DMI. Det är ju bara själva ombytet som är lite tråkigt så här års och att behöva köra med skor och handskar.

• above_the_law

Medlem
    17 november, 2008 vid 10:39

Riktigt fina foton på hemsidan Yann (och fet air)!!!……Och jag & Falle var där och körde igår fm (söndag).
    Det varklockren side-shore men jag var fett överriggad med sjuan emellanåt. Tyvärr fick jag bara kört ca 45 min, vilket var den tid det tog för att komma under full med att man borde legat högre (nv) för att fånga vågen rätt… Sedan inverterade kiten på ett mycket ovanligt sätt, loopade och låste depowerlinan med leashen:-(. Jag tog mig in med self sescue (kiten som segel) fast det var side-off, men med hjälp av falle & Co som hämntade brädan och lånade ut skoteroverall när jag kom in.
    Stort tack till Falle och Co ännu en gång:-)!!!
    OBS! Detta legitimerar verkligen ditt tips ”att tänka på vid downwinders” om att ALLTID ha mer dräkt än vad som egentligen krävs för att köra….för det är inte lika varmt om man tvingas ligga i eller släpas ett tag…..hm….
    Allt gick bra och inte ens linorna var trasslade, men det var inte långt borta att ena dojjan åkte av när kiten loopade och då hade det nog varit en betydligt mer obehaglig upplevelse!
    Tänkte att jag skulle beskriva händelsen lite mer noga i en ny tråd (när jag får lite tid över), med tips om hur jag BORDE ha gjort för att slippa self rescue mm… Kanske på VSK:s hemsida också?
    Vi hörs och ses!:smile:

Yann;516349 wrote:
  • sourra

Medlem
    17 november, 2008 vid 11:47

Gött att det gick bra Nicco och att du hade vaket erfaret folk omkring dig. Du får gärna dela med dig av lessons learned från denna session på VSK-sidan.

När vi ändå är inne på incidenter vill jag passa på att credda Anton som snabbt säkrade en av de två kites som trasslade ihop sig nära läjetstranden i lördags em.

• brushanen

Medlem
    17 november, 2008 vid 12:30

Riktigt goa pics! Har du behandlat dem i Photoshop?

• yann

Medlem
    17 november, 2008 vid 12:50

Då är vi två som fått köra self rescue på en vecka! Gött å höra att det gick bra men läskigt ändå!

Robban, faktiskt inte behandlat dom i Photoshop alls…. fast i Lightroom däremot, hehe 😀

• yann

Medlem
    17 november, 2008 vid 12:52

Vi får förresten synka en wavesession nån gång och pinka in lite revir i de krokarna 🙂

• mat

Medlem
    17 november, 2008 vid 15:52

@Brushanen 516473 wrote:

Riktigt goa pics! Har du behandlat dem i Photoshop?

Japp super fina bilder! Cred till Åsa som fotade!!!!

• sourra

Medlem
    17 november, 2008 vid 16:06

Vindsurfarna lyckades skjuta några fler bilder på Falle
    http://www.surfzone.se/forum/showpost.php?p=516273&postcount=1

• yann

Medlem
    17 november, 2008 vid 16:17

@Mat 516505 wrote:

Japp super fina bilder! Cred till Åsa som fotade!!!!

Ja cred till Åsa som står på stranden i ur å skur med kameran!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Åsa session

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.