Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ÅSA vs GUDRUN Filmen!

• ÅSA vs GUDRUN Filmen!

Publicerad av drakglenn på 22 februari, 2005 vid 15:14

Bättre sent än aldrig…. smirk.gif

Nu har jag lyckats få ihop en rulle med det lilla material jag fick filmat den där kvällen när orkanen Gudrun drog in.

Filmen heter “HLP_Gudrun_vs_Asa.mpg”
    ligger här:

ftp://ftp.steffo.nu/incoming/

Den är på 28Mb
    AVI filen finns men är på 400 Mb….

Nu efteråt ångrar jag att jag inte var bättre förbered den där kvällen, vi kom ner för sent, jag hade heller inte räknat med regnet som kom, mycket av materialet jag fick på “Yttre” blev suddigt pågrund av droppar på linsen, vi han inte heller rigga stativet, men det största problemet var att solen gick ner, det var kusligt svart när vi gick hem över natureservatet….

Det liksom retar mig att man missade det värsta pågrund av mörkret, men det kanske var tur i oturen, dagen efter låg det säkert 30 träd över vägen ner till Naturreservatet, vi hade fått sova i bilen då orkanen drog förbi….

En annan sak som slog mig när jag såg hur kraftigt vågorna bröt, jag hade INTE velat bli spolad där…..,fy fan vad brutalt det såg ut…..

Nåja så här blev det

//Glenn

gurra1978 svarade 19 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • fjant

Medlem
    22 februari, 2005 vid 16:13

Grymt!!!!
    Men jag måste bara fråga; har du kört filmen i slowmo eller gick vågorna sådär långsamt???

/Fjant

• lars_k

Medlem
    22 februari, 2005 vid 16:17

Ser riktigt stort ut, skulle dock vilja haft ett segel därute för att bedöma storleken på vågorna =)
    Bra jobbat Glenn!

• drakglenn

Medlem
    23 februari, 2005 vid 12:39

Svar till:

Grymt!!!!
    Men jag måste bara fråga; har du kört filmen i slowmo eller gick vågorna sådär långsamt???

/Fjant

[/ QUOTE ]

Nej, det är INTE mixtrat med hastigheten, de bröt i den hastigheten, vågorna känndes jäkligt stora på yttre, kanske ännu större vid inre faktiskt, hastigheten när de bryter talar också för det men som Rille säger ovan hade det varit klart lättare att bedöma höjden på vågen med ett segel i.

Yttre revet ligger egentligen 200 meter till höger i filmen, där var det extremt brutalt men dessvärre inga jämna vågor, den lilla ön som det normalt bryter runt låg under vattnet, då vinden låg på från en för brant vinkel bröt det över ön snarare en runt, att jag filmade i vinkeln som jag gjorde var att jag tog skydd bakom en stor sten, filmade då 90° mot vinden, när jag försökte filma mot yttre fick jag vinden rakt emot mig vilket gjorde att regnet blåste på kameran, förövrigt gick det knappt att filma, fast jag lutade axeln mot stenen ryckte vinden i mig så det knapp går att se vad jag filmade……

Jag lovar att vara bättre förberedd nästa gång, när det nu blir….. tongue.gif wink.gif

//Glenn

• surfpunk

Medlem
    23 februari, 2005 vid 13:05

Ser riktigt stort ut!,vilka lines!.Har seglat på inre åsa när det medelvinden var på 19m/s,byar upp mot ca 25m/s…kan bara säga att det ingav respekt,dom största seten var masthöga och förvånansvärt cleana med tanke på den starka vinden,det är den bästa vågseglingen jag fått i sverige…men å andra sidan är det många omtalade hardcorespots som jag inte testat.

• canoya

Medlem
    3 mars, 2005 vid 06:46

Min dator sitter bakom nån käck brandvägg som spärrar allt som har med ftp att göra. (Undrar varför) Kan du möjligen lägga upp filmen på Gurra1978’s filmsajt så kan jag få se den också? Please!!!

• gurra1978

Medlem
    3 mars, 2005 vid 12:15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ÅSA vs GUDRUN Filmen!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.