Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Åsikter om fälgar?

• nikke

Medlem
    21 oktober, 2009 vid 07:25
    kinetic;584623 wrote:
    Nikke: http://www.alloywheels.com säljer de, bland andra. Jag tror även att de säljs av infosite.se men då får du lägga på ca 3″ minst för ett komplett sett inkl däck. Gummihuset.se kan oxå ha de eller liknande iaf…
    Jag har själv köpt 17″ fälgar till min bruxis från alloywheels.com o är nöjd, både med priset (3000 lägre än samma fälgar hos infosite.se) och fälgen/däcken som sådana

Schysst! Tack så mycket för tipset! 🙂

• lobo

Medlem
    21 oktober, 2009 vid 16:33

“BBS Y-design” är klart min favorit av alternativen.

• windmiller

Medlem
    21 oktober, 2009 vid 18:12

Hallå!

När du ska handla, handla då av Gummihuset.
    De är störst i Sverige http://www.gummihuset.se

• kinetic

Medlem
    21 oktober, 2009 vid 20:04

Windmiller:Störst e inte alltid bäst…Iofs köpte jag min fälgar till BMW:n där av den anledningen att det var “kvalitetsfälgar”(tysktillverkade). Majoriteten av de “billiga” fälgarna hos de flesta distar är asiatiska, ibland med rätt skiftande kvalitet. Vissa (större) fälgar är tydligen så mjuka så de kan bli “ovala” av normalt användande på svenska vägar…Alloywheels.com har ett enormt utbud, större än Gummihuset, men många av deras fälgar är exakt desamma som finns hos Gummihuset. Alloywheels.com ligger i England så det är inga problem att handla därifrån (tänker på tull & moms). Skall man köpa märkes-fälgar kan man vända sig till OCL Brorsson eller Alven-Ingvarsson har jag för mig, dessa två har stort urval.

• kinetic

Medlem
    21 oktober, 2009 vid 20:18

Nikke: Fälgarna jag föreslår finns hos infosite.se, kostar 1900kr (silver) resp 1975kr (svarta) per styck. Hos alloywheels kostar de 130£*11.75=1528kr (svarta) resp 106£*11.75=1246kr (silver) per styck. Frakten från england är 50£ vilket är ca 600kr. Skall även tilläggas att infosite köper sina fälgar från alloywheels.com…

• kinetic

Medlem
    21 oktober, 2009 vid 20:22

Tänk oxå på att 17″ gör att bilen drar mer soppa, har sämre acc, lägre toppfart, är ofta mer spårkänsligt, allt detta under förutsättning att bilen har en mindre fälgstorlek som original. När jag gick från 17″ till 19″ så märkte jag mest av soppaförbrukningen som steg med ca 1dl milen, nu kan det kvitta på en entusiast bil men på en bruxis så…

• nikke

Medlem
    22 oktober, 2009 vid 16:02
    kinetic;584744 wrote:
    Tänk oxå på att 17″ gör att bilen drar mer soppa, har sämre acc, lägre toppfart, är ofta mer spårkänsligt, allt detta under förutsättning att bilen har en mindre fälgstorlek som original. När jag gick från 17″ till 19″ så märkte jag mest av soppaförbrukningen som steg med ca 1dl milen, nu kan det kvitta på en entusiast bil men på en bruxis så…

Har 17 tum redan nu men fälgarna är sjukt slitna så därför jag kollar på nya. Men det kanske är så att bilen drar mer soppa då men det är det värt.

Ska kolla lite mer bland fälgarna så får vi se vad det blir. Tack för tipsen du föreslog!

• windmiller

Medlem
    22 oktober, 2009 vid 16:37
    kinetic;584738 wrote:
    Windmiller:Störst e inte alltid bäst…Iofs köpte jag min fälgar till BMW:n där av den anledningen att det var “kvalitetsfälgar”(tysktillverkade). Majoriteten av de “billiga” fälgarna hos de flesta distar är asiatiska, ibland med rätt skiftande kvalitet. Vissa (större) fälgar är tydligen så mjuka så de kan bli “ovala” av normalt användande på svenska vägar…Alloywheels.com har ett enormt utbud, större än Gummihuset, men många av deras fälgar är exakt desamma som finns hos Gummihuset. Alloywheels.com ligger i England så det är inga problem att handla därifrån (tänker på tull & moms). Skall man köpa märkes-fälgar kan man vända sig till OCL Brorsson eller Alven-Ingvarsson har jag för mig, dessa två har stort urval.

Hehe jag jobbar på Webbstudion som har gjort sajten och utvecklar sajten åt Gummihuset.. ville bara göra reklam för dem så klart i första hand.
    Men sen sa jag i Sverige, så det stämmer.. Men som sagt störst är inte alltid bäst.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Åsikter om fälgar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.