Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Askim
-
Askim
Publicerad av eee på 21 juni, 2006 vid 19:08Hej
Någon som vet var man kan ta sig fram till riggplats vid askimsviken nu? Funkar Marholmen lr är det bom där? Askimsbadet?
MVH
/Espeedjanne svarade 18 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Var där härom dan, då behövde man ha specialnyckel in till campingen, alltså första automatbomen. sedan är det väl några bommar till men det skall väl funka med A-nyckel?
Om någon vet hur man kommer förbi automatbomen så berätta gärna det.Snackar om marholmen nu alltså.
MVH Andreas -
var där igår o det är inte populärt att ta sig in på något håll, vid automatbomen e det helt kört.
Har du A-nyckel e det en chansning att ta dig igenom dem 4 grindarna, det lurar ett par gringubbar bakom buskarna..rätt som de är hoppar dem fram o vill bonka ner dig..den oturen hade jag igår, men efter jag spännde min högra biceps var jag till slut ute med 5.3an.
-
eee
Gäst22 juni, 2006 vid 08:15Hej igen
Var åker man då i gbg på SSV (typ idag), om man INTE vill till Féskebäck?
/e
-
eee wrote:Hej igen
Var åker man då i gbg på SSV (typ idag), om man INTE vill till Féskebäck?
/e
Hovås!
//Glenn
-
Var grymt gött i torkel idag. Körde vågis och 4.7 med fullt tryck! Kanondag!
-
Oh yeah. Say it again brother: OOOOH YEAH!! VILKEN UNDERBAR DAG IGÅR (22/3) PÅ KROSSHOLMEN. Kom dit när det blåste fint, riggade 6,4 och drog ut. Körde mellan piren med vindkraftverken och land, och det var grymt, grymt grymt.
-
Oregistrerad
Gäst23 juni, 2006 vid 20:55dixon wrote:Oh yeah. Say it again brother: OOOOH YEAH!! VILKEN UNDERBAR DAG IGÅR (22/3) PÅ KROSSHOLMEN. Kom dit när det blåste fint, riggade 6,4 och drog ut. Körde mellan piren med vindkraftverken och land, och det var grymt, grymt grymt.Krossholmen???? Was is das?
-
Knatte
Gäst24 juni, 2006 vid 07:59Oregistrerad wrote:dixon wrote:Oh yeah. Say it again brother: OOOOH YEAH!! VILKEN UNDERBAR DAG IGÅR (22/3) PÅ KROSSHOLMEN. Kom dit när det blåste fint, riggade 6,4 och drog ut. Körde mellan piren med vindkraftverken och land, och det var grymt, grymt grymt.Krossholmen???? Was is das?
Utanför Arendal och vindsnurrorna tror jag det ligger.:tongue:
Hur tar man sig dit smartast ??
[IMG]http://maps.eniro.com/servlets/se_MapImageLocator?profile=Main¢er=1259116;6403171&zoomlevel=5&size=700×600&address_id=maps_place;30432;21&symbols=star;1259125;6403180[/IMG]116;6403171&zoomlevel=5&size=700×600&address_id=maps_place;30432;21&symbols=star;1259125;6403180 -
dixon wrote:Oh yeah. Say it again brother: OOOOH YEAH!! VILKEN UNDERBAR DAG IGÅR (22/3) PÅ KROSSHOLMEN. Kom dit när det blåste fint, riggade 6,4 och drog ut. Körde mellan piren med vindkraftverken och land, och det var grymt, grymt grymt.
Och jag hade det lika kanon både torsd och midsommarafton i Hällsvik/Andalen strax ovanför.Det var inte du som körde ett vinrött Combat /JP bräda? Jag hade ett vitt North Warp!
-
Jag brukade jobba som vaktare pa askims camping. Jag tror om man flortar hart med flickorna i receptionen en blasig dag, kan man nog kanske fa passera. Vet inte vem som jobba som vakt dar ute langre, men flickorna e oftast snalla..
Good luck
F -
näe du janne, jag körde ett gult north vulcano så det var inte jag som speedade på. Jag såg dock samma segel som du. Har hittat några ställen den vågorna bygger på också, inte under lång sträcka men helt ok för att hoppa rejält. Appropå vågor, var förresten ute på hönö/öckerö mfl. och rekade lite efter fler secrets spots, men vad hittade där kommer jag behålla för mig själv…
Enklaste sättet att köra till krossholmen är att dra till amhult och svänga vänster där efter i rondellen, sedan löser det sig. Skulle du behöva fråga efter vägen så fråga efter volvo penta testcenter.
-
En ung Speedjanne seglade optimistjolle med Sandviks KS,är det vid deras gamla klubbhus?
Logga in för att svara.