Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Askim i eftermiddag?
-
Askim i eftermiddag?
Publicerad av hstrom på 18 september, 2003 vid 08:37Tja!
Tänkte testa askim i eftermiddag.. siktar på o vara där runt halv 4…
Nån mer som ska dit?/Jonas
adde svarade 21 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Hade också tänkt att åka ditt men det håller ju redan på att möjnar!! enligt vindmätare på onsala.
Blir man trött eller! -
Det blir att åka till Askim idag, åker in via Campingen.
Det ser ut att mojna lite enligt DMI till kvällen, men det räcker nog.CU
/P -
aaaa vesst inga problem…
TJOHOOO….Nu har vinden ökat lite igen.
-
Kommer precis därifrån – en handfull kajtare, 1-2 surfare med 5.3-6.0 – planade en del men inte mycket. La ner och åkte tillbaks till jobbet.
-
Var det för mycket på syd eller?
Här på Särö är havet platt men det drar i träden rätt ok.
Funderar på om det är värt att åka till Läjet… /Niclas -
Jaha
får åka till Älvsborgsbron istället
11 m/s top 13m/s
Mer vind är på väg, det ser ut att bli mycket SSSV, VAR ÅKA???
Kollar nog Askim om det inte finns bättre förslag -
har inte sett vindmätaren på bron tidigare – men undrar om inte den sitter rätt högt upp, typ 40-50 m eller så? Då får man nog dra av lite från den. Ser väl ut som det blåser mer längre norrut. vet inte, ger upp nu – inte värt att sumpa jobbtid för mig om det inte är pangförhållanden.
-
Kom precis tillbaka från Tollenäs, körde 5.4 ett par timmar och folk var ute även med 4.7. Bra drag utom längst inne, men där är nästan föör grunt.
/adde
-
Har aldrig testat Tollenäs, hur är det jmf med Getskär?
-
var liger tollenaäs och getskär? bra på vilken vindriktning?
-
adde: var det du som körde längst söderut i viken, gult och någon mer färg på seglet? Missa inte många gippar..
Hur långt ut var de grunt så att man bottnar? -
Kanske var jag, seglade längst söderut av de som var i viken, gul-blått Naish Boxer. Men det där med inte så många missade gippar vet jag inte… såg du inte alla misslyckade vulcano försök? Och alla missade one-handed 360?
Hur som helst så är det långgrunt ungefär från bryggan och rakt söderut. Sommartid finns det en flotte som ligger en bit ut, man bottnar i stortsett innanför den.
/adde
Logga in för att svara.