Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Askim imorgon lördag
-
snygging;450407 wrote:jag robban o stebe snackade om torkel igår vid 9-10 tiden. Jag skall först fisa in den nya soffan och bli människa!
ni e fel ute, idag inte vilken surfdag som helst. Det är en potetiell bomkörningsdag. Torkel får man dra av två sekundmeter på. Vinden är sydsydväst nu å 8. Perfekt för askim nu. Snart minskar det lite innan den vrider mot syd å ökar tillbaka till 8. Asskim naow år nävär itt izz…
nic
-
sourra;450431 wrote:Bomkörningshistorier mottages tacksamt
asskim levererade en skön morgonsession. nu e det frukost.
nic
-
jävla fin session i askim, var jävligt hungrig på slutet dock men nu sitter man på skolan och har tryckt en pizza så nu ska jag leva på dagens surf i en vecka
första intrycket då av Instinct Sport2 11kvm:
* där jag brukar sätta fast brädan på väskan hade de tagit bort möjligheten (närmast ryggen) tyckte det var synd då jag brukar spänna fast rätt mycket mer grejer än vad som är vettigt att bära i ett lass… brädan satt dock perfa på utsidan av väskan och den satt nu slimmad mot ryggen (bättre om man åker inlines till spoten t.ex =) )* tunn leadingedge = snabb pumpning, neoprensockorna runt one-pump-klämmorna är nu heltäckande så de inte ska kunna glida av o skära genom duken (inte för att jag haft det problemet men…), bra!
* nya chickenloopen, funkade väldigt bra att kroka i o ur med även om jag fortfarande e lite osäker om ifästningen av leachen i den, tyckte den vred sig men efter att ha konstaterat att det inte gjorde nåt eftersom den stabila konstruktionen vred rätt den när man skulle kroka i så är det bra!
* flygning då, jämn fin kraft trots askims byvindar, den är snabbare i vindfönstret och genererar därmed mer kraft när man rör den vilket e bra!
Fick några sjuka kiteloopar med lisebergskänsla i magen, efter några stycken så var tajmingen bättre och vid lite mindre loopar (mer bomutslag) så var det lite mer trivsamt med mjuka landningarkörde inte så länge men helhetsintrycket är väl att den är som förra årets men med lite mer power, tycker även att depowerlinan (trim) är bättre nu, vet inte om den är längre ner men tycker det funkar bättre att ha den uppe där den är än på andra märken som flyttat ner den under bommen
nic tjuvade den ett tag och han verkade mer än nöjd
så haze nu har jag testat och kluddat ner några synpunkter
plugga var det ja…
Logga in för att svara.