• Publicerad av johnk på 19 september, 2008 vid 12:03

Sticker ut och leker lite med draken i Askim nu 😀

Ska öva lite självstart och landning så spring inte och ta ner/upp min kite utan att kolla med mig (orange waroo 7:a) först! 🙂
    Ses där.

johnk svarade 16 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • litease

Medlem
    19 september, 2008 vid 13:54

Funkar askim nu? det blåser ju typ ingenting, eller kanske bara jag som sitter fast i stiltjet bland mina böcker i biblioteket..?

• johnk

Medlem
    19 september, 2008 vid 16:29

Ett tag funkade det, en dryg timme, men nu är det helt dött. Kom precis hem. Du missade inte mycket! Landflygningen gav mer än tiden på vattnet 🙂 Självlaunch och landning var ju som en promenad i parken.

• markus-wetterberg

Medlem
    19 september, 2008 vid 19:10

haha du fick ju tränat lite handlepasses på land oxå john! det va ju inte helt fel. vet ni något om imorn? e det dött då med?, som det har varit i tre veckor nu!

• litease

Medlem
    19 september, 2008 vid 19:17

en timme är alltid en skön timme. ser riktigt dött ut fram till på tisdag morgon då det ska blåsa max 7 meter enligt windguru. Nordöstlig dock… Sen är det rena rama sommarstiltjet så långt prognosen sträcker sig. Tur man ska vara seglarcoach till helgen istället och få betalt för att sitta ute och slappa i en gummibåt :cool2:

• johnk

Medlem
    19 september, 2008 vid 21:19

Jäkla ostvindar. Samma som i somras. Man blev inte direkt mindre sugen av att få känna på grejerna idag.

Ser inge vidare ut framöver Markus! Bara ostkust det närmaste. Bara att hålla tummarna att det ska ändra sig. Windfinder säger grönt nästa Fredag, men det är långt tills dess. Hoppas hoppas hoppas min bladder kommer nästa vecka.

• markus-wetterberg

Medlem
    20 september, 2008 vid 03:07

faan asså! det får bli att bo utomlands när man pluggat klart… okej gött, fixar du bladdern själv eller låter du segelmakarn göra det på samma gång?

• markus-wetterberg

Medlem
    20 september, 2008 vid 03:10

det är det bästa som finns när man har kurs i stiltje…behöver inte göra ett piss typ och att man själv inte missar någon vind!

• nic

Medlem
    20 september, 2008 vid 09:05
    markus wetterberg;501143 wrote:
    det är det bästa som finns när man har kurs i stiltje…behöver inte göra ett piss typ och att man själv inte missar någon vind!

haha, du menar att folk betalar för en kurs i stiltje? Gött mos

nic

• sourra

Medlem
    20 september, 2008 vid 10:21

Vad förvånade eleverna ska bli sen när de ger sig ut på egen hand och det faktiskt blåser…

• johnk

Medlem
    20 september, 2008 vid 11:13

@markus wetterberg 501142 wrote:

faan asså! det får bli att bo utomlands när man pluggat klart… okej gött, fixar du bladdern själv eller låter du segelmakarn göra det på samma gång?

Jag tror bladdern var paj bortom vad som går att laga så jag beställde en ny av Hans. Han sa att den kanske kommer med en sändning nästa vecka. Vet du om walléns får sändningar varje vecka, eller måste man vänta ÄNNU längre om den inte kommer då? Sen när jag har fått bladdern så får jag försöka pula i den själv.

• markus-wetterberg

Medlem
    20 september, 2008 vid 18:46

haha folk gör allt för att få surfa även om det igentligen inte går! jag vet inte men det brukar gå rätt fort! ialla fall då jag har beställt något!:) om du behöver hjälp ovh fixa bladdern sen så är det bara att säga till!

• johnk

Medlem
    20 september, 2008 vid 19:40

@markus wetterberg 501318 wrote:

haha folk gör allt för att få surfa även om det igentligen inte går! jag vet inte men det brukar gå rätt fort! ialla fall då jag har beställt något!:) om du behöver hjälp ovh fixa bladdern sen så är det bara att säga till!

Tackar! Kan säkert behövas. Måste finnas nåt trick för hur man får in den utan att den snurrar sig nånstans eller så, speciell om bladdern är för lång så man måste vika in ändarna i sig själva. Förhoppningsvis har den exakt rätt längd.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA