Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Askim söndag från lunch?
-
Askim söndag från lunch?
Publicerad av alohasurfer på 28 maj, 2011 vid 17:56Det ska sluta regna runt kl 12 och hela eftermiddan ser sydvästligt stark och regnfri ut! Nån som är på?
surfbasse svarade 13 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Tja! Jag e fett på! =)
Ring mig på 0722509614 så synkar vi och ses nånstans!
// Martin
-
ingen aning.. aldrig vart där, precis flyttat till götet. Let’s try =) Var i askim är det förresten?
-
Tänkte sikta på att vara där från ca 10 imorgon.
-
Funderar dock på att testa getskär. Någon som har erfarenhet därifrån vid SV ? Verkar funka kanon iaf.
-
Ja vi kör Askimsbadet, lätt att hitta, stor parkering och stora ytor där man definitivt kan bodydraga lite 😉 Enda nackdelen just nu är att dom håller på och bygger nån slags cementplatta utmed stranden och har satt upp staket, så vi får rigga i vänsta eller högra hörnet. Jag kommer ut vid 12-tiden! Mayerboy, jag slår en signal!
-
Såg vid entrén att dom skall bygga en lång brygga i mitten av viken så askimsbadet som spot kommer nog inte vara ett alternativ när detta är klart tyvärr. Cementplattan har nog med detta att göra tror jag.
Trist för det var ett bra alternativ för surf om man inte hinner söder över på vardagar.
-
Neeeeeeeej!! Ska dom sabba vårt spot? Vad säger Wallén om det som håller surfskola där och allt? Hoppas det överklagas!
-
Är nog tyvärr för sent att överklaga dom har ju redan börja bygga. Om inte bryggan går för långt ut så kanske det går att surfa längre ut i viken. Men risken är dett det blir ännu mer trångt än det är nu.
Någon från Wallens som kan kommentera?
-
I artkeln nedan kan man se vad som planeras.
http://www.direktpress.se/goteborg/Sydvast/Nyheter/Askimsbadet-ska-fa-bredare-strandparti/
-
Enligt artikeln låter det ju rätt bra, och suveränt att dom inte har råd med någon brygga! :cool2:
-
Ok vad skönt att höra att dom inte har pengar. Walléns borde väl kunna få dem att spränga bort lite berg på båda sidor så man kan surfa på mer än bara SV! :laugh:
-
hmm askim e bara en nödlösning om man har lite tid
Logga in för att svara.