Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Askimsfråga

• Askimsfråga

Publicerad av charl8 på 8 september, 2005 vid 05:59

Sitter här och fundilurar på Askim idag och försöker lista ut genom några inlägg hur man kommer förbi alla bommar, arga gubbar och ilskna badtanter… tongue.gif Alla dom arga har väl gått och lagt sig för säsongen antar jag men hur är det med bommarna? Jag har aldrig varit i Askim så skulle någon vänlig själv vilja beskriva för mig vägen ut till riggplatsen från särövägen, för dit hittar jag i alla fall… smile.gif Och hur är vattnet förutom kallt? Platt står det på spotguiden men det stämmer väl inte?

Blir himlans glad för svar smile.gif smile.gif
    L8

charl8 svarade 19 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • basse

Medlem
    8 september, 2005 vid 06:23

Bara å köra rakt genom campingen och ut. Sista bommen tar du genom en lite gupppig vass-körning utan problem!! Var där igår nämligen.

• basse

Medlem
    8 september, 2005 vid 06:29

Alltså.. kör INTE ut på Säröleden. Du skall ut på den som går till näset, föbi Jet och McDonalds. Sedan tar du vänster efter kanske 700 meter på Marholmsvägen. Där är det vanligtvis skyltat mot en camping men det var ingen sådan symbol igår la jag märke till. Sedan är det bara å gasa på genom villorna och fartguppen och rakt fram genom campingen. Rakt fram och ut på grusvägen. Följ bara vägen, du kan inte köra fel.

• adde

Medlem
    8 september, 2005 vid 06:32

Ska man verkligen köra lite till höger om vägen laugh.gif😀

/adde

• callep

Medlem
    8 september, 2005 vid 06:35

japp
    d e så d går till här i askim! wink.gif

• jester

Medlem
    8 september, 2005 vid 06:39

Trodde inte att folk vågade ta ut sina SUVar i terrängen. Kan ju bli smutsiga….

• neptun

Medlem
    8 september, 2005 vid 06:45

När jag körde Askim för ett par år sedan så var de ibland griniga över att man ville köra genom campingen. Då kan (kunde) man ta den andra vägen runt udden. En smal grusväg förbi massa hus och genom en båtuppställningsplats.

• the_novice

Medlem
    8 september, 2005 vid 07:02

Prognosen för ikväll är väl SW-W och det blir inte bra i askim då det är ett berg ivägen och det blir väldigt byigt och platt…
    På S-SW så är det däremot det bästa man kan hitta i gbg!

• leh

Medlem
    8 september, 2005 vid 07:34

Vad är det för fel att starta inne vid stranden (Askimbadet), då slipper man ju alla bommar?

• the_novice

Medlem
    8 september, 2005 vid 07:53

Hög parkeringsavgift och lååångt att bära grejorna….
    Eller så kör man igenom den bommen som finns där och riskerar att bli inlåst….

• mbm

Medlem
    8 september, 2005 vid 10:56

Tar ni den röda vägen måste ni forsera 2 låsta bommar. I alla fall var det så i förrgår. Satsa på campingens väg.

• basse

Medlem
    8 september, 2005 vid 11:09

Svar till:

Ska man verkligen köra lite till höger om vägen laugh.gif😀

/adde

[/ QUOTE ]

Jaha… roliga killen.

• charl8

Medlem
    8 september, 2005 vid 11:49

Det var en uttömmande beskrivning, tack! smile.gif Kör jag fel nu så har jag gjort bra i från mig…. smile.gif Men dessa olidliga ställningstagande…. crazy.gif Om det skall vrida åt väst så det får väl bli någon annan stans i alla fall…. tongue.gif tongue.gif crazy.gif

L8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Askimsfråga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.