Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Återfall i Dalarna
-
Mr. Creamcheese;607288 wrote:Om du inte redan köpt en dräkt så rekomenderar jag Ascan Polar/Icehawk. Jag har själv en Polar (visserligen är jag 180 lång och 57 kg men det finns en jävla massa storlekar), den är galet fexibel och väldigt varm för att vara 5mm, Icahawken e snäppet varmare men inte riktigt lika flexibel. Håller mig varm med väst, huva, 6mm skor och tumvantar i typ 4 gradigt vatten, betänk då att jag inte har nåt fett att värma mig med alls!
Lycka till, hoppas det funkar med ryggen!
Jag köpte mig en Ascan Polar 5/4/3 ooch huva och handskar. Ska ut o testa på Söndag tänkte jag, skulle blåsa då. 😀 Ska bli jävligt spännande att testa igen, känns som det var hundra år sedan sist. :tongue:
hollister;608224 wrote:Vad har du för ryggproblem? Själv har jag fått diagnosen diskbråck efter en magnetröntgen….vill inget mer än att komma igång med vindsurfandet igen. Tänkte känna på det lite lätt efter att ha haft uppehåll i ca 1,5 år.Jag har diskbrock på 2 nivåer. Dessvärre gnällde jag nog inte tillräckligt mycket, det var först när jag legat i sex timmar orörlig på badrumsgolvet som de gjorde en magnetröntgen. Och då blev det fart på dem, opererades bara dagarna efter. Innan dess hade jag bara fått en massa smärtstillande och skit. Men tyvärr var operationen inte så lyckad och de lyckades inte ta bort det helt. Dessutom hade det gått för långt så jag har fick en bestående nervskada som gör att jag har kronisk värk, nedsatt känsel och styrka i vänster ben…
Klart att du ska testa! Lite försiktigt. Jag har varit jävligt rädd för att förvärra det igen men nu har jag tröttnat så nu får det bära eller brista. Man måste ju leva. 😀 Kan man hålla det vid en moderat smärta så måste det gå bygga upp kroppen igen. Slutgnällt.
Nu ser jag fram emot att surfa på Söndag:grin: -
Köpte ett Traction 8,5. Känns inte alls stort (snurrade på det lätt)!
Testat det i för lätt vind egentligen för att veta helt hur det beter sig, men så fort vinden gick över ca 6 m/s så var det planing. Känns inte alls stort o mycket stabilt. Definitivt nåt för insjö-segling!
Logga in för att svara.