Jag gjorde ju ett seriöst återfall 2015, inte efter lika långt uppehåll som dig @Tompa men ändock ett återfall.
Det första jag insåg var att det nu fanns tonvis med instruktionsvideor och artiklar online som kunde hjälpa mig att utvecklas mycket fortare. Så jag tog upp min gamla bräda från 1993 och tänkte att jag kör med denna för att se hur det känns innan jag börjar fundera på att köpa massa nya grejer. Jag kollade runt hela marknaden vad som gällde just nu. Till sommaren 2015 bestämde jag mig att resa till Naxos och hyrde 10 dagar på Flisvos Sportsclub, då fick jag möjlighet att prova på stora brädor, små brädor, freeride, freerace, freestyle wave och jag insåg att det här är ta mig fan det jag vill pyssla med! Varför gjorde jag ens ett uppehåll…
Så efter en ovanligt lyckad lägenhetsförsäljning slog slag i saken och köpte allt nytt, dessutom förbeställde allt så jag fick köpa grejerna ca.10-20% billigare.
Nu 3 år senare sen återfallet så är jag bättre än någonsin och jag älskar sporten mer än någonsin och jag ångrar inte mitt återfall en sekund.
Så kör hårt… prova utrustning om du har möjlighet, snacka med återförsäljare om de har bra råd eller tips vad du kan köpa för prylar och de kanske rent av har provdagar där du kan testa nåt du haft ögonen på, det finns fler ställen i Sverige där du kan hyra. Googla!
Kolla Youtube där det finns hur mycket bra instruktionsvideor som helst för alla nivåer. Din utvecklingskurva kommer bli betydligt bättre denna gång, snart vattenstartar du utan problem och jipparna… ja de är fortfarande svåra men de utvecklas hela tiden.
Lycka till, hoppas vi ses på vattnet!
🤙
ps. För mig blev det en 2016 freerace 114 liter från att tidigare kört slalom-blanka på 90 liter. Min vikt 75kg.