-
Återfallsbräda?
Hej!
Det ryktas vindsurfingutrustningen har utvecklats en del sedan jag köpte mina gamla dammiga hyllvärmare (fanatic wild 270, fanatic ultra shark och NPU Actionwingsegel)
Vad för brädor (och segel) från skidsport.nu (eller annan juste butik) skulle ni rekommendera för en återfallsvindsurfare med följande (orimliga?) önskemål?
Önskemål, i prioritetsordning:
1. Tidig planing. Jag är trött på att behöva vänta på att det skall börja gå gäss på vallentunasjön (vilket det bara gör 2 dagar per år) innan jag kan ge mig ut.
2. “Lätt”-jippad. Jag vill ha nåt som inte är allt för oförlåtande i jipparna.
3. Vill kunna försöka mig på några plattvattentrick. Det är ju helt sanslöst vad freestylekillarna kan hoppa och grejja även utan vågor.
4. Vill kunna ta bra med höjd. Jag vill inte behöva harva fram och tillbaka i en halvtimme för att ta lite höjd
5. Bra fart. Det är kul när det går fort, men jag har inga tävlingsambitioner.Finns det någon/några brädor/segel, i de lägre prisklasserna 😉 som uppfyller dessa önskemål, eller är det krav som inte går att tillfredställa med en enskild bräda?
mvh, Nicke (ca 82kg)
PS Jona kom nu inte och säg att det bara är skidsports formulapaket för 34 papp som duger DS
Logga in för att svara.