Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Återfallsknutte

• Återfallsknutte

Posted by matan on 4 april, 2000 at 20:03

Hej,
    verkar vara en livlig konf detta, skoj.
    Nå, känner ett grymt sug att återuppta vindsurfingen efter ca 8 års stiltje (satan, vad har jag missat?). Det tycks ha hänt MYCKET på materialfronten och jag måste nog investera i både rigg och bräda. Därför kommer frågan:
    Är BIC Techno 273 eller 283 ett bra val om jag måste börja om från början? Dvs lära mig vattenstart, segling i stroppar osv?
    Väger dryga 80 kg.
    Vilken rigg kan vara bra för mig ? (max två segel)

Tacksam för idéer.

linsurfer replied 24 years, 8 months ago 6 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • dieter-mr-kefir

Member
    5 april, 2000 at 07:17

Techno 283 är nog ett mycket bra val av bräda, modärn (widestyle) form på brädan, med mycket volym (150l) som ger mycket segling, lätt att träna vattenstarter, gippar med och till den 2 st Freeride segel på 6.0, 7,5 utan cambers, en kolmast 4.60 en bom och du är off, och har ett helt updaterat kit daterat 2000.

Hang Loose

• robin

Member
    5 april, 2000 at 07:50

Håller med. Bättre lärasigpånyttbräda är svårt att hitta (även om alla brädmärket har liknande). Köp 283:an. Segel: En 6.0, men skaffa större än 7.5 som andra segel! Simmer gör en 8.6:a som passar på 460-mast. Naturligtvis är det rätt stort att lära sig på, men du kommer att plana direkt!

/Robin

• dieter-mr-kefir

Member
    5 april, 2000 at 10:33

Vilken modell av simmers segel har en 4.60 mast till 8.6 m2 ?

• robin

Member
    5 april, 2000 at 14:52

Jag hade nog fel… Jag har för mig att jag läste i SP News att zero-seven skulle ha det, fast enligt Simmers hemsida har jag fel.

/Robin

• linsurfer

Member
    6 april, 2000 at 09:06

Det finns ett bra paketpris på techno hos http://www.megascene.nu. 13999:- med segel bom mast mastfot…alles. 7.8 kvadrataren kanske kan vara nåt och så köper du till en 6.0a.

• dr-masse

Member
    6 april, 2000 at 09:12

Det stod på Simmers sajt att både 8.0 å 8.6 av ZeroSeven skulle funka med 460, men vid närmare koll så stämde inte det. Nu är det rätt specifikationer på sajten, jag gjorde samma misstag och hoppades slippa blada upp för en 490-mast, men så blev det inte.

Surfa På!

• anonym-anvandare

Member
    6 april, 2000 at 14:33

Underbart med nytändning, du har mycket skojj framför dig.
    Helseriöst att fråga folk som har erfarenhet utav nyare utrustning.
    Uppgraderingen av utrustning som du gör nu kommer säkerligen att få dig att skrika av skratt.

Suveränt roligt för dig, jag är en smula avundssjuk.

Kör hårt///J.S.

• matan

Member
    6 april, 2000 at 15:59

Tack för tipset. Vet någon här vad NP Logic är för segel? Kan inte hitta det hemma hos NP själva.

/Matan

• linsurfer

Member
    7 april, 2000 at 09:13

Jag har läst nånstans om det. Ska var ett lite enklare NP Diablo, t ex ingen shear tip. Säkert helt OK. Sytt och ritat av NP.

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Återfallsknutte

You must be logged in to create new discussions.