Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Återförsäljare sökes!
-
Återförsäljare sökes!
Publicerad av anonym-anvandare på 6 mars, 2003 vid 13:32Intresserad av att bli återförsäljare i sverige för ett nytt Kitemärke(Med välkända designers, som startat eget),
kontakta mig för mer info!//Bengt Nilsson Tel/Fax: 042-21 22 91, Mobil:070-941 47 91, e-mail: bengt@stormvarning.comanonym-anvandare svarade 21 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Det är ju inte lite som de har snott.
Kollar man på deras site och bilderna på alla detaljer så kan man tro att det är samma prylar..
Någon som vet mer om dessa? Kommer de att bli fetstämda?`
Är de billigare än andra kites?//
-
tankte bara beratta lite fran inne fran kitebranschen:
det kommer snart vara mojligt att bestalla kites direkt fran fabrik, att gora en kite kostar mellan 100-150 dollar ink material och arbetskraft. Fabriker i kina tar mellan 300 och 400 dollar for en custom made kite, dvs om man skickar dit en egen ritning. Dom kan aven kopiera kites fast “gillar” det inte…
-
Jag kan säga vad jag tror om den teorin .. det kommer aldrig att bli så. Det är samma sak som att jag skulle ringa till honda och be dom bygga en bil till mig och sälja den för 20 000 istället för 120 000: bara ett exempel ..
Så den teorin kan du nog glömma … -
Precis, fabrikerna har inte tid för struntorders. Men lägger du en order på minst 50 så kanske det går… och så får man åka dit själv och se till så de blir bra ihopsydda.
-
*skrattar* köp du MINST 50 kites
Och sen försök sälja en kite som inte ens finns
Kan bli svårt men vist försök du.
Jag köper hällre en eller 2 kites i en affär. -
Öhh, missuppfatta! – 50 kite inlägget var svar till han som skulle göra en egen i fabrik. Get it?
Hoj! -
Inom 2 manader kommer det ga att bestalla specialbyggda kites, ‘custom kites’ altsa enkite byggd med dina onskemal/ fran en fabrik har i Dominkanska Republiken, dom kommer inrikta sig pa att anvanda special material och utveckla prototyper till nagra av de storsta kitemarkena… Det kommer aven ga for privat personer att bestalla enstaka kites, vet inte vad priset kommer hamna pa men formodligen (800-1000 dollar)
kommer aterkomma med mer info nar grejerna drar igang har.
/hugo
-
Aight, låter coolt! Men man måste betala här till ett företag annars åker man på 0-20% tull och sedan moms på det, samt tull och moms på fraktkostnaderna.
Om man beställer som privatperson alltså.
/Anders
Logga in för att svara.