Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Åtgärd platta fotstroppar?
-
Åtgärd platta fotstroppar?
Publicerad av enlight på 13 maj, 2009 vid 20:10När jag lastar brädan på bilen så lägger jag den upp och ner på takboxen. Efter ett gäng mil på taket har detta nu tyvärr resulterat i att mina fotstroppar blivit snett platta / ihop tryckta (har brädan i boardbag).
Hur lastar ni brädorna för att undvika detta?
Någon som har tips på hur man får rätt form på stropparna igen?
wilund svarade 15 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Enlight;546544 wrote:När jag lastar brädan på bilen så lägger jag den upp och ner på takboxen. Efter ett gäng mil på taket har detta nu tyvärr resulterat i att mina fotstroppar blivit snett platta / ihop tryckta (har brädan i boardbag).
Hur lastar ni brädorna för att undvika detta?
Någon som har tips på hur man får rätt form på stropparna igen?
Många använder tennisbollar. Vissa stroppar är bättre än andra på att hålla formen, dakine är kända för att vara bra. Jag använder inte bollar och mina stroppar är som nya trots 5 brädor på taket ibland.
Bicless
-
När jag lastar på taket brukar jag lägga nåt emellan vid stropparna, typ en takräckesvaddering eller en bit rullat liggunderlag, just för att undvika detta.
/Håkan
-
Tack för tipsen. Åker ner till Öland imorgon (~100 mil enkel resa). Testar tennisbollar då.
Ingen som har tips på hur jag kan få rätt form på stropparna igen?
-
Öppna den (alla kardborrelager), sätt in foten och stäng igen. Då brukar formen bli bättre.
-
Och sen efter surf, tryck i tennisbollar el.dyl. igen och låt dem sitta där tills nästa session… Bör i alla fall bli bättre…
-
Har provat att öppna dem och spänt dem med foten i. Problemet är att det är som en tunn ”u” formad plast i dom som kardborren ligger på/i (väldigt lågt och brett ”U”, ja, ni vet säkert vad jag menar). Där stropparna har vikit sig platta så har plasten som töjts ut i ”veck punkten”.
Det är JP orginal stroppar.…kanske ska prova att värma????….
-
kör med innebandy-bollar så torkar allt snabbare och man slipper blöta/sura tennisbollar i bagen
Logga in för att svara.