Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Att göra av gamla windsurfingprylar…

• Att göra av gamla windsurfingprylar…

Publicerad av koste på 21 december, 2004 vid 15:53

Tänkte börja på ett inlägg här vad man kan göra av gammalt junk..

Jag ville ha ett lite roligare duschdraperi i min relax, eftersom de flesta draperi är lite halvgäj ;I
    Så jag klippte ner mitt gamla trasiga Hotsail som jag fått av Jonas Petrelius:
    Jag nitade fast ett par öljetter ovanför latterna och det blev ok.

koste svarade 20 år sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jeppo_f

Medlem
    21 december, 2004 vid 16:19

Min första bräda, en Bic Hardrock 285 från 1990-nånting har fått vara bord på ett helt gäng festivaler sen -99 och framåt. Bara att sätta fast två tombackar under med spännband, ut med lite stolar och öppna första ölen!

Hittils har det blivit 12 stycken festivaler för den, och det kan tänkas att det blir ett par till innan den går i pension. Fungerar ganska bra, fast grejjer man ställer nära kanterna faller lätt av.

/jeppo

• Knatte

Gäst
    21 december, 2004 vid 16:50

Vad fyller den stora vita plastdunken till vänster, för funktion ?? blush.gif ooo.gif
    Är det för förvaring av Nordstjärnan (drickbart)

• the_novice

Medlem
    21 december, 2004 vid 21:40

Undersidan kanske är plattare och funkar bättre? smirk.gif

• jeppo_f

Medlem
    22 december, 2004 vid 10:20

Den vita plastdunken fyller främst tre funktioner:
    – Som tillhygge att slå i huvudet på fjortisar som kommer och tigger bärs.
    – Som reservstol när alla andra stolar är upptagna.
    – Som bärhjälp när man ska fylla poolen (se bifogad bild). Flytta 700 liter vatten utan dunk är jättejobbigt.

Hemkört försöker jag hålla mig ifrån. Livet är för kort för att dricka äcklig sprit…

Och jo, undersidan av brädan hade nog fungerat bättre, men då kommer den inte vila lika stabilt mot backarna.

• brickan

Medlem
    22 december, 2004 vid 11:08

Är det inte mer “vatten” i polen efter några timmars festande grin.gif

• koste

Medlem
    22 december, 2004 vid 14:37

Ser bra ut tycker jag! ett par klossar längsgående på var sin sida av backen och det borde bli stadigt upponer.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Att göra av gamla windsurfingprylar…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.