Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › att landa kiten ensam
-
Tja, med dom mer invecklade leashsystemen slipper man i alla fall hala in linor åt höger och vänster…
Nöjer mej bra med FS, men om man nu är fast för ett märke och vägrar att comba med nån annan leash, så är det väll ett acceptabelt alternativ att ha en 5:e lina sladdrandes. -
Tja nått med leashsystemet har jag inte ändrat det sitter kvar som tidigare & är av typen jag frigör mig från bomen
& kiten hänger kvar i ena styrlinan,kan va bra att ha ju.
men så länge det inte är frågan om nån paniksituation så är det rätt praktiskt & skippa releasen slippa lintrassel.
förövrigt går det rätt smidigt att starta kiten med, man slipper springa/simma fram & tillbaka för att få draken på rygg, är bara att tra lite i 5e linan & styra ut kiten i önskad riktning,ev håller man emot lite med 5e linan så den inte ställer sig neråt & snart lyfter kiten så kontrollerat & fint.**** Bronco rider ****
– The Vänern keatöörs – -
Har man lite utrymme sa ar det bara att hitta lite vind, dra ner bomen en bit och hoja den igen samtidigt som du springer downwind. Du luffar alltsa kiten. Sen ar det bara att ta den nar den kommer svavandes ner. Men det klart du kan ha otur och fa draken ivagblast….
Logga in för att svara.