-
Att ligga lågt!!!
Känner att jag får ligga lite lågt man vill ju inte hamna i den där ”öhhh du försöker ju bara kränga drakar” kategorin. Har dock fått testa litte annat här uppe i fjällvärlden och måste säga att även om en del andra kites är lättare att hantera vid launchning och andra är aningen snabbare genom luften och ger mer kraft per kvadratmeter så är det inga som hittills kommer i närheten av att vara lika sköna, säkra och förutsägbara som mina härliga underbara Venoms. Ska dock fortsätta att prova runt då det nog krävs lite bättre förhållanden och mera tid för att bedömningen ska bli mera rättvis.
Men en så länga så är det flaggan i topp för den nördiga Nya Zeelendaren som har utvecklat drakar med egenskaper som andra bara drömmer om och försöker nå med betydligt mer invecklade lösningar!
Surf´s up / TOBAS aka Venomlover
PS! Körde lokomotivet V19 på sjön häromkvällen med byar som säkerligen översteg 10 m/s. När vi packade ihop mätte jag vinden i ca: 2 min och då pendlade vinden mellan 2,5 och 9 m/s. Blev en del intressanta hopp som inte slutade när man planerat men det kändes ändå aldrig farligt DS!
Logga in för att svara.