Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Att ligga lågt!!!

• Att ligga lågt!!!

Publicerad av tobas på 26 januari, 2006 vid 18:01

Känner att jag får ligga lite lågt man vill ju inte hamna i den där ”öhhh du försöker ju bara kränga drakar” kategorin. Har dock fått testa litte annat här uppe i fjällvärlden och måste säga att även om en del andra kites är lättare att hantera vid launchning och andra är aningen snabbare genom luften och ger mer kraft per kvadratmeter så är det inga som hittills kommer i närheten av att vara lika sköna, säkra och förutsägbara som mina härliga underbara Venoms. Ska dock fortsätta att prova runt då det nog krävs lite bättre förhållanden och mera tid för att bedömningen ska bli mera rättvis.

Men en så länga så är det flaggan i topp för den nördiga Nya Zeelendaren som har utvecklat drakar med egenskaper som andra bara drömmer om och försöker nå med betydligt mer invecklade lösningar!

Surf´s up / TOBAS aka Venomlover

PS! Körde lokomotivet V19 på sjön häromkvällen med byar som säkerligen översteg 10 m/s. När vi packade ihop mätte jag vinden i ca: 2 min och då pendlade vinden mellan 2,5 och 9 m/s. Blev en del intressanta hopp som inte slutade när man planerat men det kändes ändå aldrig farligt DS!

zoolander svarade 19 år, 1 månad sedan 19 Medlemmar · 40 Svar
  • 40 Svar
  • mrmille

Medlem
    26 januari, 2006 vid 20:05

Tyst nu Tobas!
    Låt folket som vill leva i fara med onödigt elände om dom nu så önskar istället =)

Föresten, samtalet bröts förut, jag tänkte bara säga att jag ringer dig på vägen om vi är sena eller någe sånt annat dumt.

• mrmille

Medlem
    26 januari, 2006 vid 20:05

Tyst nu Tobas!
    Låt folket som vill leva i fara och med onödigt elände om dom nu så önskar istället =)

Föresten, samtalet bröts förut, jag tänkte bara säga att jag ringer dig på vägen om vi är sena eller någe sånt annat dumt.

• langens_kite

Medlem
    27 januari, 2006 vid 08:06

Bla bla bla……………
    Peter

• arnolderik

Medlem
    27 januari, 2006 vid 08:54

ZZZZZZZZZZZZZZ!!!!!!!!!!! skriv en bok din tönt!

• eklov

Medlem
    27 januari, 2006 vid 13:49

verkar som att du hade en magisk afton…

var kan jag köpa en V19?

• milkman

Medlem
    27 januari, 2006 vid 14:25

Jag har en V10 och en V16 som jag gärna blir av med.

• jan_banan

Medlem
    27 januari, 2006 vid 14:35

Vad skulle en V10 kosta då? Med linor och bar?

• pepa

Medlem
    27 januari, 2006 vid 16:13

Venomlover…. Jaja, mycket ska man se innan öronen faller av.

• samhansson

Medlem
    27 januari, 2006 vid 17:33

skrämmande

• milkman

Medlem
    27 januari, 2006 vid 18:43

komplett Venom 10, Uppackad exakt 5 gånger sedan den leverades i Juli. Kitad med lika många timmar. Oanvänd Ttröjja och nördig instruktionsvideo ingår – Allt från originalpaketet. Du får den för 4750 kr (ca 8000kr nypris)

• tobas

Medlem
    27 januari, 2006 vid 18:53
    Pepä wrote:
    Venomlover…. Jaja, mycket ska man se innan öronen faller av.

Det är ju ingen kärlek som kan tas för givet utan den får utså en och annan test som alla andra förhållanden!
    Men efter att ha själv kört Black Tip när det begav sig och provat både Switchblade och Crossbow så är jag betydligt säkrare på att det är just det jag är. Skrämmande eller inte!!
    Varför denna rädsla??

Internet och Microvågsugnen har ju oxå skrämt folk!!

Må väl whatever you drive / TOBAS

• tobas

Medlem
    27 januari, 2006 vid 19:20

Som svar på Hans inlägg på kitenation.se om gammal design!
    Må vara ganska gammal design i grunden men det är å andra sidan synd att ändra på ett vinnande koncept. Hade idag ytterligare en intressant session på Åresjön. Vi var 4st PL 2st venom10 o13 en Phantom12 o en G2 12 Vindarna som vi uppmätte på våra handmätare låg mellan 4,5 och 14,1 m/s(sporadiska). Det var även en kitare där med ett annat märke där men han fick inte mycket kört (för byigt). På oss Lynnkitare var det dock full rulle mest hela tiden. Har ju kört tub tidigare och hade för allt i världen inte velat haft en sån i händerna denna dag.
    Tub suger, Bow funkar men är obekvämt o ryckigt och andra foils bara trasslar…..bla, bla, bla…..
    segern är solklar.

Surf´s up / TOBAS

PS! Att jag skriver dessa inlägg är enbart för att de som är nya och openminded till/inom våran sport ska få chansen till en trevlig o njutbar upplevelse med några stänk av adrenalin DS!

• ollefax

Medlem
    27 januari, 2006 vid 19:45

microvågsungnar ÄR farliga, det har jag alltid sagt. Det är bara en tids fråga innan forskare kan koppla sambandet med canser aids eller något liknande

• samhansson

Medlem
    27 januari, 2006 vid 19:58

lägg ner eller flytta till öland

• tobas

Medlem
    27 januari, 2006 vid 20:27
    SamHansson wrote:
    lägg ner eller flytta till öland

Vadan detta!! En invit ella, menar du på allvar att jag ska flytta närmare skåååååneland. Nej tack!! Trivs bra på fjälla så här till vintern men till sommarn så ska jag isolera mig ute på Gotland och se till att Öin inte blir brandskattad av några Danskar. 🙂

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Att ligga lågt!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.