-
Att resa med sin utrustning
Jag tänkte vi kunde skapa en tråd(och kanske klistra den, mod?) om vad det kostar att ta med sig sina kiteprylar med olika flygbolag (och kanske inkludera resmål, det kanske skiljer sig).
- Qatar Airways (CPH – MNL, Resmål: Boracay). Ingen extra kostnad, 25kg och inga problem med att ta med sig flera väskor (varav en brädväska).
- SAS (Arlanda – Hurghada), 800:- t/r kitebag på 28kg
- Norwegian (Oslo – Las Palmas), 800:- t/r kitebag på 28kg
- Binter Canarias (Las Palmas – Fuerteventura), 400:- t/r kitebag på 28kg
- Primera Air (Malmö – Hurghada), 600:- t/r kitebag på 30kg (Vindsurfingbräda på max 4m & 30 kg, 400:- t/r)
- KLM (Göteborg – Amsterdam – Manila), Max ett kolli på 23 kilo, Kitebag inkluderat. Extra kostnad för kolli 2.
- Air Berlin (Köpenhamn – Berlin – Fuerteventura), 50 EUR t/r kitebag på 30kg (max 4 bagage på flyget > 140 cm)
- Thai Air (Arlanda -> Bangkok), 20 Kg incheckat och 7 Kg handbagage. Körde flysurfern som handbagage och packade resten i en ozone kitebag. (2 Brädor, en kite + sele och tillbehör). På arlanda frågade de vad bagen innehöll. Jag sade att det var vattenskidor. (Vattenskidor kostar inget att frakta så länge väskan inte överstiger 20 Kg)
Startar denna tråden nu, då det kan vara smidigt att ha:)
Även för att jag letar flygbiljetter till filippinerna igen. Har hittat billiga via KLM, men inte kollat upp vad det kostar att ta kiteprylar med dom.Folk får gärna fylla på listan:)
Posta inlägg så kan jag försöka att uppdatera första inlägget:)
Logga in för att svara.