Senaste nytt Forums Vågsurfing Att surfa om man är glasögonorm

• Att surfa om man är glasögonorm

Publicerad av neowulf på 27 maj, 2009 vid 17:48

Tja allihopa,
    rätt ny på forumet och skriver eftersom jag har ett litet problem som jag inte vet hur jag ska lösa…

Jag har glasögon/linser och ser så pass kasst att jag inte kan göra några avancerade manövrar på brädan utan dessa. Förra året när jag surfade körde jag utan, och det gick ju sådär…
    Nu ska jag iväg 3 veckor till Bali, och det kommer bli surf VARJE dag i princip… Så frågan är, hur f-n löser man mitt dilemma? Jag kan ju inte vara den ende med synfel som surfar, så någon måste ju sitta inne på nåt sjysst tips.

PLEASE HALP!!!

neowulf svarade 15 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • adde

Medlem
    27 maj, 2009 vid 18:17

Något som talar emot att använda dagslinser?

/adde

• neowulf

Medlem
    27 maj, 2009 vid 18:21

Heh, ja, alltså linser hade ju kanske funkat. Tänkte testa med linser och ett par sådana här:
    http://kitecamp.se/vmchk/Kitesurfing-gl … flyer.html

Kanske funkar… Bara rädd att linserna kommer spolas ut ur ögonen så fort man råkar hamna i/under vattnet.

Några andra förslag annars? =)

• bohm

Medlem
    27 maj, 2009 vid 19:28

Jag har kört med linser och blivit spolad både i stora vågor och i salt vatten och har än så länge aldrig tappat någon lins. Har aldrig använd solbrillor när jag surfat, tror nästan det kan vara sämre, åtminstånde om man har dem i syfte att inte tappa linserna. Mot UV-ljuset är det säkert bra…

Kör man med dagslinser spelar det inte så stor roll om man tappar någon då och då.

• skate_1_boy

Gäst
    27 maj, 2009 vid 19:40
    bohm;549088 wrote:
    Jag har kört med linser och blivit spolad både i stora vågor och i salt vatten och har än så länge aldrig tappat någon lins. Har aldrig använd solbrillor när jag surfat, tror nästan det kan vara sämre, åtminstånde om man har dem i syfte att inte tappa linserna. Mot UV-ljuset är det säkert bra…

Kör man med dagslinser spelar det inte så stor roll om man tappar någon då och då.

Kan bara hålla med, använder dagslinser dagligen och även när jag surfar, har aldrig varit några som helst problem!

Har även kört med glasögon då min linsbeställning var försenad, bara att använda nackband till brillorna!

• adde

Medlem
    27 maj, 2009 vid 20:44

jag har droppat en och annan endagslins när jag blivit spolad, men vad gör det? har alltid ett par extra i handskfacket, innerfickan, polarnas bilar osv…

• neowulf

Medlem
    27 maj, 2009 vid 21:35

Gött att höra! Då blir det nog bara ett storpack linser isf… Tackar! =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Att surfa om man är glasögonorm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.