Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Attitude wave 55?! (2003)

• ian

Medlem
    1 mars, 2004 vid 19:06

backade över den med bilen, men schhhh…. säg inget till ola shocked.gif

• lars_k

Medlem
    1 mars, 2004 vid 19:53

HAHA. Fyfaen… =)

• ola_p

Medlem
    1 mars, 2004 vid 20:02

Försent… wink.gif Jag har redan hunnit läsa… tongue.gif

• surferboy

Medlem
    2 mars, 2004 vid 07:48

Din skojjare där!!! 😉 Den är välanvänd men det är inget större fel på den. Jag har själv kollat på den innan Ian köpte den. Dock kan Jan Blidberg i Kode fixa den OM det skulle behövas. Och han är ett riktigt proffs (och riktigt billig… sschhhhhhhhhhhh wink.gif)

Maila mig så vidarebefordrar jag kontaktinfo.

Mvh,
    Gustav

• surferboy

Medlem
    2 mars, 2004 vid 07:50

Köp Ian’s så får du Frestyle SM-vinnaren 2003. Living vann SM på den brädan så den borde vara dyrare!!! wink.gif

/G

• ola_p

Medlem
    2 mars, 2004 vid 14:24

Jo, jag gör nog det…
    Bara lite tveksam till om den tar 5.6, vill (helst) få det bekräftat först men…

• surferboy

Medlem
    2 mars, 2004 vid 15:00

AHD skriver själva att idealstorlekarna är från 2,7 till 5,3kvm
    http://www.a-h-d.com/boards/index.wrd?s01|y03|r31|b94#

5,3 till 5,6 är ju inget gigantiskt hopp så det går nog ganska bra skulle jag tro.

Mvh,
    Gustav

• stinger

Medlem
    2 mars, 2004 vid 15:15

När vi ändå är inne på Attitude wave tycker jag 58:an ser intressant ut men: Funkar en sån att bränna lite fram o tebax på insjö med en camberrigg (6-noll med 3 cambers) oxå? eller är det brädor gjorda för vågor??

• lars_k

Medlem
    2 mars, 2004 vid 16:00

Ola! Det där med rekommenderade segelstorlekar ska alltid tas med en nypa salt. Brädan knäcks knappast på mitten om du har ett något för stort segel. Det är mer upp till din teknik att hantera och balansera på en liten bräda med en stor rigg innan du kommer upp i planing. En större fena kan behövas för att ta tillräckligt med höjd, då behövs en bred tail. Att waven är bred i tailen så en större fena bör inte vara några problem att hänga på.
    I SA stack duktiga stora 80+ kg killar ut på smala 70 l vågisar med 5.7 segel och puttrade ut genom bryten i minimal vind och vatten upp till knäna. Alldeles för stora segel till brädan men de var jäkligt duktiga på att hålla balansen. Sedan pumpade de igång och rippade de järnet på de stora snabba vågorna på vägen in. Höll de sej inom spec för rek segel? Nä.
    5.3 kändes mkt bra på Att 55:an och steget upp till 5.6 är minimalt. Säkert inga problem.
    Och vad ska du med ett 5.6 till när du har ett 5.3 förresten??? Du vinner minimalt på att gå upp till 5.6 från 5.3. Sälj 5.6:an och lägg de pengarna på ditt körkort eller vafansomhelst. Kör 5.3 som störst som brädan är avsedd för…

• lars_k

Medlem
    2 mars, 2004 vid 16:04

Det är en freewave med vågrocker, alltså inte så lättplanad och snabb bräda. En freeride bränner man fram och tillbaka med på en insjö. Köp en sån istället.

• ian

Medlem
    2 mars, 2004 vid 17:07

Nu när du säger det så, vet inte om man vill sälja längre altså, lite svårt att släppa taget blush.gif

Sen är det ju rätt kaxigt att ha en hel vågbrädlinje cool.gif

• surferboy

Medlem
    3 mars, 2004 vid 07:13

Håller med! Kolla antingen på den ny AHD FType 60 eller den AHD G Ride ’02 vi har till utförsäljning (se lagerutförsäljning under windsurfing på http://www.activesports.se). Jag kan tänka mig att gå ner något ytterligare på den vid intresse.

Mvh,
    Gustav

• loco

Medlem
    4 juli, 2004 vid 15:23

Är det nån som testat Attitude wave 58?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Attitude wave 55?! (2003)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.