Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Attitydfråga kitare emellan?
-
Attitydfråga kitare emellan?
Publicerad av anonym-anvandare på 7 augusti, 2005 vid 12:07Hur beter ni er om ni står på stranden och någon kommer in hyffsat överriggad?
Hjälper ni till eller står ni bara med era tuffa kitekompisar och hänger och glor trots ”ta-ner-mig-tecken” och hojtande??…råkade ut för detta häromdagen och blir fan lessen
Är det så jävla svårt att ha lite koll på andra kiters och visa en schysst attityd och bidra till bra stämning?
fuck off era as
backe svarade 19 år, 6 månader sedan 22 Medlemmar · 37 Svar -
37 Svar
-
Svar till:
Hur beter ni er om ni står på stranden och någon kommer in hyffsat överriggad?
Hjälper ni till eller står ni bara med era tuffa kitekompisar och hänger och glor trots ”ta-ner-mig-tecken” och hojtande??…råkade ut för detta häromdagen och blir fan lessen
Är det så jävla svårt att ha lite koll på andra kiters och visa en schysst attityd och bidra till bra stämning?
fuck off era as
[/ QUOTE ]
Har aldrig varit ute för det du nämner, inte nån stans i sverige eller på Fuerte (inte så jevla berest när det gäller kitespots världen över…)Nog för att det kan va atityd här på forumet
men annars e det soft!
Jag hjälper till och med foilkillar ner när det behövs
-
kan ju hända att man inte ser när man står och lindar linor eller liknande, fått hört kommentaren någon gång att man inte hjälper till, men det är helt och hållet omedvetet, annars hjälper man självklart till.
-
Jag kom in överriggad på stranden i Björkäng för en vecka sedan. Det var inga problem alls, det var bara att busvissla två gånger så kom folk och hjälpte mig. Min erfarenhet än så länge är att kitefolk är väldigt sjyssta och trevliga på stranden, på kitenation och med vissa undantag även på steffo. Bra attityd och hjälpsamhet smittar av sig.
-
On tha näs fick alla hjälpa till igår då det blåste upp som fan när folk var ute med 15 eller över..
Det är väl en självklarhet?? -
Klart man hjälper till. De som inte gör det fattar nog inte vad konsekvenserna kan bli även på stranden.
-
Tycker det är jäääävligt bra stämmning på stranden mellan kitarna!
-
Det är klart som f-n att man hjälpet folk ta ner kiten.
Kör ner kiten i huvudet på dem som inte hjälper till så vaknar de upp och fattar att de ska agera. Så gör jag! -
Svar till:
fuck off era as
[/ QUOTE ]
Fuck off själv din anonyma skit. Har aldrig varit med om att man inte hjälper någon ner! Tvärtom fan vad alla kitare e schyssta!!! Love and peace and sånt
-
Svar till:
Svar till:
fuck off era as
[/ QUOTE ]
Fuck off själv din anonyma skit. Har aldrig varit med om att man inte hjälper någon ner! Tvärtom fan vad alla kitare e schyssta!!! Love and peace and sånt
[/ QUOTE ]
aah det är rätt fan…
har aldrig råkat ut för nån som inte hjälper en ned.. men om dom inte ser så sätt den framför näsan på dom så fattar dom… och det är en självklarhet att hjälpa till… -
Alla jag hitills mött på stranden är jävligt trevliga snubbar, även de som är dryga jävlar här på steffo
-
Svar till:
rambo är alltid dryg
[/ QUOTE ]
nej nej rambo är en mycket charmerande man med monga leksaker och en snygg kvinna -
Lär dig landa själv. Om det inte finns några intresserade,
släpp bommen så draken hamnar i drickat och vira upp linorna
tills du kommer till draken … borde alla kunna.Såg många i björkäng häromdagen som gick omkring med kiten kl 12 på stranden …. nybörjare !
-
Skit jobbigt och få en blöt och sandig drake när man skall plocka ihop grejerna. Klipp örona av dem med linorna om de inte vill hjälpa dig.
Logga in för att svara.