Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Auktion Naish Torch 7 -07 Utropspris 900Kr
-
Auktion Naish Torch 7 -07 Utropspris 900Kr
kvabbso svarade 15 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 37 Svar
-
Haze;576265 wrote:Så funkar inte en Auktion…
Vissa gör det men det är idiotiskt.
eBay, kvd etc har fix sluttid men de flesta brukar väl förlänga med 3 min eller så.
Det borde väl ligga i säljarens intresse att ha förlängning eftersom det är under de sista minuterna allt händer… 🙂 -
Haze;576265 wrote:Så funkar inte en Auktion…
Men varför ha en hundring jämt för?
Alla onlineauktioner har det, annars blir det bara ett waiting game och det är inte i säljarens intresse. Ofta har de lägsta budbelopp också så det inte ska bli 1-kronorsrace. Tack så hemskt mycket för din input Hasse.
-
Gadget;576271 wrote:Det borde väl ligga i säljarens intresse att ha förlängning eftersom det är under de sista minuterna allt händer… 🙂
Nackdelen är att då skiter man i att bjuda. Själv skulle jag aldrig palla med att sitta å kolla på en auktion som drar ut på tiden. Då köper jag nån annanstans. Tror inte jag är ensam om det så med en flytande sluttid förlorar man tänkbara köpare.
Haha, fan vilken sjukt ontopic-diskussion det här. Som är seriös också.
-
Men era tomtar, tänk nu hur det går till på en vanlig auktion. Där får ju alla intressenter en kort tidsfrist där de får avgöra om de vill toppa senaste bud eller ej. ”Första, andra…” ”14 KRONOR!!!” ”Ok, 14 kr bjudet av mannen med den gula hatten. Första, andra…” Inget konstigt med en liten förlängning efter varje bud alltså.
-
första 17.57 andra 17.58 tredje 17,59 såld 18.00
1300 bjudet
kom igen sourra bjud emot;) -
Läs och skriv sen. Mycket du tillförde med denna fråga;)
Quote:18.00 prick efter surfzones tidsangivelse på inlägg. 100 spänn per bud låter vettigt.. -
Jag kan alltid trösta mig med att du tillfört ännu mindre
-
Nu är det nära BARA c:a 20 min kvar att göra ett klipp på en sjukt fin kite inför senhöstens stormar..
-
Grattis Sourra till en fin kite för 1400 KR.. Skickar pm med info..
Logga in för att svara.