Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Australien nov-jan 07/08

• Australien nov-jan 07/08

Publicerad av friendlyfly08 på 1 oktober, 2007 vid 09:19

Sugen på att dra till aus i nov 2007.
    Åker förmodligen själv och vad jag hört ska det va rätt enkelt att träffa folk där nere.

Vet dock inte hur många kitare som är ute och backpackar…

Har läst en hel del bra tips i andra trådar och tackar för dessa! :tongue:

Posta gärna här ifall ni är nere samtidigt el om någon är sugen på att resa ihop, iaf till en början 🙂

mania svarade 17 år sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • a-holm

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 10:58

har funderat på att åka på vestkusten mellan jan och april. bila runder. kanske kan bli tråkigt att vara där så länge?

• friendlyfly08

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 14:30

Mjo, kan bli lite långtråkigt. Som det ser ut nu kanske det bara blir en månad i australien för att både kita och se landet – därefter Bali, ev thailand och kanske vietnam. Som jag förstått är det relativt billigt att flyga runt när man redan är där nere. Ca 1500 kr så kommer man en bra bit till nästa land. Att sen röra sig inom landet e ju billigt som tusan…

• a-holm

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 14:46

det är billigt att flyga och det bekvämaste helt klart. det är ofta vär den extra hundingen istället för att åka non tatt buss.

Bali ska ju vara ett riktigt fint ställe. både plattvatten och feta vågor. hur är det blåser det där eller inte? jag har inte riktigt fattat det…

vart kan man hitta stattestik på det?

• friendlyfly08

Medlem
    10 oktober, 2007 vid 20:50

“aahonken” snackade också om västkusten.
    Hör med honom, ifall hur länge han stannar osv.

Men tror inte det finns så mkt att göra alls i Perth med omnejd.
    Dra ner lite tidigare så ses vi på östkusten? 😛

Tror nog att jag rör mig mot thailand/bali i januari….

• mania

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 16:47
    friendlyfly08;421225 wrote:
    “aahonken” snackade också om västkusten.
    Hör med honom, ifall hur länge han stannar osv.

Men tror inte det finns så mkt att göra alls i Perth med omnejd.
    Dra ner lite tidigare så ses vi på östkusten? 😛

Tror nog att jag rör mig mot thailand/bali i januari….

Det kan jag inte hålla med om!! Jag bodde i rockingham i 7 månader (typ 2-3 mil utanför perth) det var riktigt nice. Mycket porrklubbar och matbutiker så jag tror allt man kan underhålla sig i några månader!!hah

nej men det finns mycket att göra och mycket att se på långa distanser så det blir rätt så mycket restid men jag tror absolut man överlever

• mjersen

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 23:09

fremantle en förort till perth är jävligt najs stanna där! //AKA_KALLE fel konto inloggat

• pjork

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 16:14

jag ska oxå ner till australien i november. Den 19e för o va exakt. Landar i sydney men om d blåser bra på västkusten flyger jag gärna över dit. Hade varit mkt smidigare om man haft någon annan kitare med sig….

• mania

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 19:07
    pjork;424084 wrote:
    jag ska oxå ner till australien i november. Den 19e för o va exakt. Landar i sydney men om d blåser bra på västkusten flyger jag gärna över dit. Hade varit mkt smidigare om man haft någon annan kitare med sig….

det är klart det är trevligt med sällskap!:grin: Det blåser nästan alltid på västkusten! Så det är bara att boka biljeterna

• friendlyfly08

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 21:37
    pjork;424084 wrote:

Tjena, jag e på östkusten 5 nov – 14 dec

Kollade på windguru förra året och det ser väl “ok” ut i öst…
    Även om det är bättre i väst…

Vill man åka bara för att kita kan man väl lika gärna åka till kanariholmen över vintern, istället för att åka runt hela jorden..

mania;423327 wrote:
    Det kan jag inte hålla med om!! Jag bodde i rockingham i 7 månader (typ 2-3 mil utanför perth) det var riktigt nice. Mycket porrklubbar och matbutiker så jag tror allt man kan underhålla sig i några månader!!hah

nej men det finns mycket att göra och mycket att se på långa distanser så det blir rätt så mycket restid men jag tror absolut man överlever

Precis, man överlever – men du måste väl hålla med om att det finns mer att göra på östkusten?!?

• aka_kalle

Medlem
    24 oktober, 2007 vid 00:10

@friendlyfly08 424153 wrote:

Tjena, jag e på östkusten 5 nov – 14 dec

Kollade på windguru förra året och det ser väl “ok” ut i öst…
    Även om det är bättre i väst…

Vill man åka bara för att kita kan man väl lika gärna åka till kanariholmen över vintern, istället för att åka runt hela jorden..

Precis, man överlever – men du måste väl hålla med om att det finns mer att göra på östkusten?!?

Finns rätt mycket att göra i väst med, beror bara vad du prioriterar. Jag fick inte mycket bra åkning på östkusten men i väst var det hur gött som helst. Jagarman vågor finns sjukt fina ställen i norr, typ lancelin och vill man köra freestyle är woodmans point nära perth sjukt bra. Öst blev mest chopp och nån dag med feta vågor och sunkigt tryck i 12an.

• mania

Medlem
    24 oktober, 2007 vid 17:04
    friendlyfly08;424153 wrote:

Som sagt det beror på vad man är ute efter!!
    om du ska kita/vågsurfa mm så är väst att föredra tycker jag! Bättre klimat också!!:cool2:
    Men om du ska strosa runt som en annan turist åk till öst du! hah:grin:

• andersr

Medlem
    24 oktober, 2007 vid 21:30

@mania 424307 wrote:

Som sagt det beror på vad man är ute efter!!
    om du ska kita/vågsurfa mm så är väst att föredra tycker jag! Bättre klimat också!!:cool2:
    Men om du ska strosa runt som en annan turist åk till öst du! hah:grin:

Exakt, västkusten är riktigt fin. Perth är riktigt nice, och sen är det bara att åka norrut där det finns många mindre byar som är väldigt fina. Men det är klart om man ska åka till andra sidan jorden kan det ju vara kul att se så mycket som möjligt, så östkusten funkar oxå. Hoppas det blev mycket klarare efter detta inlägg=).

// Anders

• friendlyfly08

Medlem
    25 oktober, 2007 vid 06:28

Jepp, ok, ok 🙂

Men, somsagt har ju inte vart i australien förut och vill se så mycket som möjligt.
    Tar helt enkelt med mig prylarna i en nyinköpt golfbag och hoppas på det bästa
    😉

Får väl spara kitandet i värsta fall till bali

:santa:

• mania

Medlem
    25 oktober, 2007 vid 19:10
    friendlyfly08;424420 wrote:
    Jepp, ok, ok 🙂

Men, somsagt har ju inte vart i australien förut och vill se så mycket som möjligt.
    Tar helt enkelt med mig prylarna i en nyinköpt golfbag och hoppas på det bästa
    😉

Får väl spara kitandet i värsta fall till bali

:santa:

Åk till väst så är chansen en bra bit över 100 % att du får några riktigt fina dagar på vattnet! 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Australien nov-jan 07/08

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.